Díky virtuální realitě vznikají nové pobočky bank i obchodů za několik dní

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Rozmístění nábytku, volba barev i materiálů a druhu osvětlení hraje důležitou roli při rozhodování zákazníka v jakémkoli prostoru. Není ale vždy možné tyto detaily vyladit před tím, než nový prostor reálně vznikne. Aby se zákazník cítil dobře, investují po stavbě či rekonstrukci pobočky majitelé obchodních řetězců anebo bank nemalé peníze do následných změn. Řešení přináší vývojová kancelář na virtuální realitu Virtuplex, která je schopna převést 3D model navržené pobočky do virtuální reality v poměru 1:1 podle představ zákazníka i potenciálního klienta, a eliminovat tak množství chyb, které by mohly při následné stavbě nastat.

Služeb Virtuplexu využila i ve Vídni sídlící bankovní skupina Erste Group Bank AG (“Erste Group“), která si nechala ve virtuální realitě nadesignovat několik bankovních poboček pro pět ze sedmi evropských trhů, na kterých působí. Rozhodla se tak po dobrých referencích její dceřiné společnosti České spořitelny, která s Virtuplexem dlouhodobě spolupracuje – naposledy při vývoji jedné z jejich pražských poboček značky Erste Premier.

Virtuální realita umožňuje testovat s budoucími zákazníky

Pěti pobočkami rakouské obchodní banky Erste Group Bank AG se potenciální zákazníci prošli ještě před tím, než reálně stály. Ve virtuální realitě hodnotili jejich design, uživatelskou cestu a přinášeli podněty ke zlepšení tak, aby po realizaci poboček ideálně nemuselo dojít k žádným následným úpravám. Výzkum se zákazníky probíhal pod vedením agentury Ipsos, která má s Virtuplexem sjednané partnerství. „Největší přidanou hodnotou je možnost vybudovat pobočku ve virtuální realitě velmi rychle, zeptat se na názor reálných bankovních klientů a okamžitě zapracovat jejich požadavky. Tento proces spoluutváření a testování s našimi klienty by byl ve fyzickém prostředí extrémně zdlouhavý a nákladný. Využitím virtuální reality, jsme schopni vylepšit s klienty pobočku k jejich spokojenosti během několika dní,” říká Iva Jarešová ze společnosti Erste Group Bank AG.

Firma Virtuplex nadesignovala dle zadání bankovní pobočky ve virtuální realitě konkrétně pro Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Srbsko. Zatímco některé z navržených projektů už reálně stojí, ty zbylé rekonstrukce teprve čeká. Součástí spolupráce bylo také sestavení knihovny různých prvků, které mohou být použity v budoucnu při vytváření dalších poboček. „Skupina Erste byla jedním z našich prvních zákazníků a v rámci jejich projektů jsme se i my učili posouvat možnosti naší technologie. V tomto případě nešlo jen o design a dispozici nové pobočky, ale od začátku jsme společně pracovali na testování úplně nového přístupu k zákazníkům,” říká spoluzakladatel Virtuplexu Pavel Novák.

Stavba pobočkové sítě pomocí virtuální reality šetří čas i peníze

Kromě využití virtuální reality pro testování focus group složené z potenciálních zákazníků, je přínosné prohlédnout si a upravit projekt ve virtuální realitě už v rané fázi přípravy. Navrženou podobou pobočky může ve virtuální realitě procházet najednou až pět osob. Hala o rozloze 600 m2, a také bezdrátové backpacky navíc zajišťují volný a ničím nerušený pohyb zákazníků. Ti spolu v reálném čase komunikují o případných změnách, které může Virtuplex operátor ihned do modelu zapracovat. Díky tomu firmy ušetří týdny i měsíce finálního ladění poboček za ostrého provozu a eliminují i množství chyb, kterých by se jinak dopustily. Těchto předností si je vědomá i společnost Erste Group Bank AG.

„V okamžiku, kdy budeme vytvářet nové typy nebo designy poboček, rádi služeb Virtuplexu opět využijeme. Je pro nás daleko jednodušší, levnější a rychlejší otestovat si naše domněnky s klienty ve virtuální realitě než pracně budovat a přestavovat fyzické prostory,” říká Iva Jarešová.

Už brzy budou mít navíc klienti Virtuplexu k dispozici cloudovou aplikaci, která umožní vzdálené připojení do virtuální reality odkudkoli na světě, bez nutnosti, aby se všichni sešli v hale. Prezentace návrhů nových poboček bank anebo obchodů se tak stane ještě snazší.

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...