VVER-1200 je projekt s nejmodernějšími principy zajištění bezpečnosti

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Josef Perlík, ředitel divize Inženýring společnosti ŠKODA JS a Jan Jílek, hlavní inženýr projektu dostavby JE Temelín ŠKODA JS, dnes vystoupili na tematické diskuzi pořádané ekologickou organizací „Hnutí za bezpečný Temelín“. Debata se zaměřila na srovnání technologií a know-how účastníků tendru na dostavbu jaderné elektrárny Temelín.  

Výstavba reaktoru zblízka. Foto: Jakub Střihavka
Výstavba reaktoru zblízka. Foto: Jakub Střihavka

Na akci kromě zástupců dvou uchazečů, Konsorcia MIR.1200 a Arevy, vystoupili rovněž akademičtí pracovníci technických vysokých škol a zástupci českých médií.

Josef Perlík zdůraznil klíčový význam dostavby JE Temelín pro český jaderný průmysl a vyjádřil obavy ze situace, kdy by některý z uchazečů situoval inženýring a výrobu především do zahraničí na úkor českého průmyslu.

V této souvislosti upozornil, že v březnu letošního roku podepíše Konsorcium MIR.1200 smlouvy o budoucí spolupráci s 9 klíčovými dodavateli. Nejde přitom pouze o memoranda, ale již o konkrétní smlouvy, ve kterých bude jasně definován rozsah dodávek v rámci dostavby jaderné elektrárny Temelín. Mezi tyto dodavatele se zařadí mj. Vítkovice Machinery Group, ÚJV Řež, OSC, exkluzivní smlouvy uzavřou ZVVZ, Královopolská RIA, ZAT, HOCHTIEF a Sigma Group.

Jan Jílek představil technické charakteristiky reaktoru VVER-1200 a zdůraznil, že jde o vyspělý projekt s těmi nejmodernějšími principy zajištění bezpečnosti na základě aktivních a pasivních systémů. Unikátní součástí reaktorů VVER-1200 je i „lapač taveniny“ pro případ mimořádně nepravděpodobné nehody spojené s tavením paliva v reaktoru.

Nespornou výhodou projektu MIR.1200 pro jeho možný budoucí provoz v České republice je skutečnost, že vychází z inovovaných technologií, které jsou našich podmínkách dobře známy z JE Dukovany a JE Temelín. Projekt MIR.1200 se svojí šedesátiletou projektovou životností se vyplatí státu, provozovateli a díky strategii maximální lokalizace, kterou Konsorcium uplatňuje, také českému průmyslu.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...