Volkswagen může v EU opravit dalších 2,6 milionu vozů

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) dal automobilce Volkswagen svolení k technickým úpravám dalších zhruba 2,6 milionu automobilů s naftovým motorem, které byly vybaveny softwarem, jenž umožňuje manipulovat s testy emisí. Jde o menší automobily s motorem o objemu 1,6 litru a souhlas KBA platí pro celou Evropu, sdělil dnes Volkswagen.

Ilustrační foto
Ilustrační foto

Počet aut, která mohla firma v celé Evropě svolat k opravám, se před dnešním rozhodnutím dostal na zhruba 5,6 milionu, uvedla agentura Reuters. Volkswagen loni v září přiznal, že do aut s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká asi 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české dceřiné automobilky Škoda Auto. V celé Evropě, pro niž platí souhlas KBA, jde o 8,5 milionu automobilů.

Volkswagen už dříve uvedl, že majitelé aut budou o úpravách informováni individuálně a dostanou pozvánku k návštěvě autorizovaného servisu. V České republice začal podnik auta s naftovým motorem vybavená problematickým softwarem svolávat k úpravě v polovině května.

U většiny vozů skupiny Volkswagen mají opravy spočívat jen v aktualizaci softwaru. U vozů s motorem o objemu 1,6 litru však budou nutné složitější úpravy, které právě dnes KBA schválil. Volkswagen uvádí, že většinu z 8,5 milionu vozů v Evropě bude možné opravit ještě letos.

V USA, kde byla aféra odhalena, se Volkswagen dohodl s vládou na urovnání, v rámci něhož vyplatí firma celkem 16,5 miliardy dolarů (přes 400 miliard Kč), z toho většinu na odkoupení problematických vozů a na další kompenzace jejich majitelům. Volkswagen přitom odmítá výzvy Evropské komise, aby podobné náhrady poskytl i majitelům svých vozů v Evropě. Firma argumentuje tím, že na rozdíl od USA softwarovou úpravou motoru neporušila evropské zákony.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...