V Litomyšli se vyrábí mříž ze skelných vláken pro zpevnění asfaltu

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Vedení společnosti Saint-Gobain Adfords CZ oznámilo výrobu speciální geomříže ze skelných vláken. Bude se používat jako zábrana vzniku provozních trhlin v asfaltu.

Samolepicí sklo-vláknitá geomříž, kterou v současnosti vyrábí společnost Saint-Gobain Adfors CZ v Litomyšli, má tuhou konstrukci. I díky tomu je schopná prodloužit životnost asfaltových povrchů až trojnásobně. Po její instalaci mezi vrstvy asfaltu totiž zabraňuje vzniku provozních trhlin. Zároveň tím snižuje náklady na dlouhodobou údržbu. Produkt pro evropský trh vyvíjí zaměstnanci společnosti v Litomyšli pod označením GlasGrid.

Ruční pokládka samolepící sklo-vláknité geomříže. Zdroj: Saint-Gobain Adfors CZ
Ruční pokládka samolepící sklo-vláknité geomříže. Zdroj: Saint-Gobain Adfors CZ

Tato geomříž ze skelných vláken je přínosná právě v období zimy. Udržuje dobrý stav asfaltu a snižuje výskyt rozbitých silnic speciálně po zimě. „Jedná se o unikátní samolepicí geomříž, která je pletená ze skelných vláken, což zaručuje vysokou tuhost a pevnost v tahu. Instalací pod asfaltový povrch zlepšíme mechanické vlastnosti asfaltových hmot, omezíme vznik a kopírování starých trhlin následkem provozu a snížíme tak náklady na údržbu,“ vysvětlil generální ředitel společnosti Miloš Pavliš. Spodní strana mřížky je opatřena lepidlem, které se aktivuje tlakem. Samotná instalace je rychlá. Mřížku lze položit ručně či pomocí stroje. Po jejím opotřebení je mřížka recyklovatelná.

Detail geomříže. Zdroj: Saint-Gobain Adfors CZ
Detail geomříže. Zdroj: Saint-Gobain Adfors CZ

Mříž ze skelných vláken se nejčastěji používá u velkých dopravních staveb. Nezpevňuje však jen konstrukce asfaltových vrstev na silnicích a vozovkách, ale i tramvajové pásy. „V České republice jsme teprve na začátku. Jedním z projektů byla oprava Moskevské ulice v Praze, kde jsme mříž položili do tramvajového pásu. Mezi další zajímavé projekty patří oprava vozovek II/322 a II/324 v Pardubicích, kde proběhla celoplošná pokládka našich produktů,“ upřesnil dosavadní instalace geomříží obchodní a technický manažer společnosti Martin Mareček.

Geomříž je také vhodná k opravám děr a prasklin u revizních šachet, uličních vpustí či jiných provozních součástí vozovek.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...