V letošním ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit bodovaly výrobní firmy

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Své vítěze představil již 15. ročník soutěže Exportní cena DHL UniCredit. Ze 106 soutěžících malých a středních firem se vítězi staly společnosti zaměřující se na výrobu.

V jedné z hlavních kategorií, kterou je „Středně velká společnost“, zvítězila společnost Bauer Technics specializující se na stavby a technologické systémy pro velké zemědělské farmy pro chov hospodářských zvířat. Druhou hlavní kategorii „Malá společnost“ ovládla společnost PBS Energi – výrobce parních a expanzních turbín.

Vítězem kategorie „Exportér regionu – Plzeňský kraj“ se stala společnost Replast Produkt zabývající se výrobou a prodejem výrobků z PVC, podlahových desek pro vnější a vnitřní použití. „Exportérem teritoria – Německo“ byla zvolena společnost VÚK, která si odnesla ocenění i za 3. místo v kategorii „Středně velká společnost“ a zabývá se výrobou jednoúčelových strojů a zařízení pro gumárenský průmysl a výrobou manipulační techniky.

„Přibližně 30 % českého exportu dlouhodobě směřuje právě do Německa, za posledních deset let se objem českého zboží a služeb směřujících na německý trh zdvojnásobil. To byl jeden z hlavních důvodů, proč jsme v letošním ročníku Exportní ceny DHL UniCredit zvolili za exportní teritorium právě Německo. Pro další rozvoj českého exportu bude klíčová schopnost uspět i mimo země Evropské unie, na náročných východních trzích Ruska, Číny, Turecka či Ukrajiny. Díky silné provázanosti české a německé ekonomiky však budeme nadále růst, či padat právě s našimi západními sousedy,“ říká Tomáš Hron, ředitel Global Transaction banking UniCredit Bank.

„Koncentrace na Německo je z pohledu bezpečnosti plateb od obchodních partnerů zcela v pořádku, neboť na základě hodnocení našich dat výskytu neplacení závazků shledáváme obchod s německým obchodním partnerem za relativně bezpečný,“ říká Martin Růžička, Country manager Coface Czech. Dále dodává: „V Německu má obchodní partner tendenci téměř vždy dostát závazku, a pokud jej již nemůže splnit, řeší situaci prohlášením vlastní insolvence.“ Celkový příznivý pohled na solidnost partnerů v Německu lze dokumentovat i na datech firemních insolvencí v pololetí roku 2012, kdy podle Německého statistického úřadu došlo k poklesu počtu insolvencí o 3,1 % ve srovnání s pololetím roku 2011. „Úskalím ale je predikace insolvence německého obchodního partnera, neboť naši analytici naráží na omezenou dostupnost dat u německých společností s ručeným omezením (GmbH) a komanditních společností (KG), které jsou nejčastějšími partnery českých exportérů,“ upřesňuje situaci Růžička.

Zbývající dvě ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ a „Nejúspěšnější klient CzechTrade Plzeňského kraje“ získaly Unistav (dodavatel staveb) a TS Plzeň (prodej hydraulických a vulkanizačních lisů, zařízení pro válcovny a třtinové mlýnice).

Do finálního hodnocení letošního ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit se dostalo 106 společností. Celkový obrat soutěžících firem dosáhl necelých 22 miliard Kč, což je oproti loňskému roku nárůst o téměř 5 miliard. Podíl exportu na celkovém obratu získal za všechny soutěžící společnosti více než polovinu, konkrétně 56,72 %.

Informace poskytla agentura Helas. Text byl redakčně upraven.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...