Turbína z Plzně zužitkuje zbytkové teplo chemické továrny v centrálním Turecku

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Značka Škoda je v Turecku známá a oblíbená nejen na poli dopravních prostředků, ale čím dál víc se tuzemské výrobky prosazují i na poli energetiky nebo průmyslu. Výrobce parních turbín Doosan Škoda Power dodá 15MW parní turbínu s příslušenstvím pro chystanou chemickou továrnu ve městě Emet. Plzeňská firma tak mimo jiné naváže na dodávku turbíny a generátoru pro největší spalovnu odpadů v Evropě v Istanbulu.

Chemická továrna Etimaden EMET Sulphuric Acid Production Plant vzniká v tureckém městě Emet v provincii Kütahya. Továrna bude v nepřetržitém provozu 330 dní v roce a ze zbytkového tepla bude parní turbína vyrábět elektrickou energii jak pro samotný provoz, tak pro širší okolí. Předmětem dodávky bude také veškeré příslušenství turbíny, na jehož montáž přímo na stavbě dohlédnou plzeňští inženýři.

“Provoz na výrobu kyseliny sírové EMET velkou měrou přispěje k úpravě boru a procesu výroby bórových produktů v Turecku, které mají širokou škálu využití nejen v zemědělství, čištění, metalurgii, zdravotnictví nebo v textilním průmyslu. Kromě výroby kyseliny sírové bude také provoz pomocí parní turbíny a generátoru společnosti Doosan Škoda dodávat elektřinu do závodu EMET Boron Works. Celý tým společnosti EKON těší, že na projektu spolupracujeme s firmou Doosan Škoda a rádi budeme v této spolupráci pokračovat ve stejném duchu, jako tomu je u dalšího projektu ETI Maden v turecké Bandırmě,“ říká Yaman COŞKUN ze společnosti EKON.

„Projekt je svým způsobem standardní dodávkou parní turbíny s příslušenstvím, který má však nestandardní dobu dodání. Od podpisu kontraktu máme 12 měsíců na to, abychom dodali soustrojí na stavbu,“ říká Lucie Franková, manažerka projektu. Aktuálně probíhají projekční práce a nákup materiálu. První dodávka, kterou tvořily základové šrouby a další zabudované prvky, byla do Turecka vypravena koncem února. Plzeňský výrobce už od dodavatele obdržel výkovek rotoru, který se společně s dalšími komponenty dostane na stavbu nejpozději v září.

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...