Tradiční strojírenský výrobce PRAMET vykazuje za rok 2012 výrazný hospodářský růst

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

České podniky potvrzují své schopnosti i navzdory pokračující ekonomické recesi. Náročného podnikatelského prostředí se nezalekly a dokázaly některé jeho slabiny obrátit ve svůj prospěch. Výjimkou není ani PRAMET, významný strojírenský producent. S nadcházejícím koncem roku hodnotí kladně nejen své hospodářské výsledky, ale i realizovanou celoroční strategii. V roce 2012 se zde podařilo dále optimalizovat výrobní procesy či inovovat sortiment. Úspěšně probíhala i zahraniční expanze. Stejný trend bude společnost sledovat také do budoucna. 

PrametPramet je aktuálně jedničkou českého trhu ve svém oboru. Odpovídají tomu i nejnovější odhady hospodářských výsledků za letošní rok. „Předpokládané tržby za rok 2012 dosahují výše 1,9 miliard Kč realizované v Šumperku a 2,26 miliardy Kč v rámci celé globální skupiny. Meziroční kumulovaný růst tedy představuje 6 %“, uvedl generální ředitel společnosti Pramet Petr Beneš. „Výhledy do roku 2013 jsou ještě optimističtější, odpovídají 8 % růstu“, dodává.

Společnosti Pramet se dařilo na všech frontách. Výrazně se soustředila na export – za hranice našeho státu jsou totiž vyváženy více než 2/3 produkce. V Ruské federaci je třetím nejsilnějším hráčem na trhu řezných nástrojů s ambicí poskočit ještě o příčku výše. Na tomto trhu se Pramet výrazně soustřeďuje na nástroje pro železnici. Pramet využívá i dynamického rozvoje v dalších zemích SNS. V roce 2012 se podílel například na projektu Kazašsko-českého technologického centra s cílem podpořit prodej českých obráběcích strojů osazených vlastní technologií. Chystá se i otevření showroomu a technického vzdělávacího centra v Moskvě.

Skvěle si vedla čínská pobočka Prametu, které se již v prvním pololetí podařilo překonat roční plán prodejů. A to i přesto, že je na tomto složitém trhu v provozu teprve od poloviny roku 2011. „Naše ambice na poli exportu jsou poměrně vysoké, nicméně realizovatelné. V blízkém časovém horizontu bychom chtěli patřit mezi třicítku nejlepších společností v segmentu“, komentuje generální ředitel společnosti.

I přes výraznou exportní orientaci nezapomíná Pramet ani na tuzemský trh. Neopatruje pouze tuzemské know-how, ale investuje i do lidských zdrojů. Dlouhodobě spolupracuje s českými vysokými školami v oblasti výzkumu a vývoje
a podporuje i zajímavé projekty, jako je konstrukce prvního ryze českého monopostu v rámci projektu Technické fakulty České zemědělské univerzity.

Pramet Tools rovněž dlouhodobě podporuje Centrum Bakalářských Studií strojní fakulty VŠB Ostrava v Šumperku. Řada jeho absolventů dnes v Prametu pracuje.

Zatímco dřívější strategie pro český trh byla cílena především na upevňování vztahů se stávajícími zákazníky, nyní je metou podniku rozšíření klientské základny. Proto byla letos po 8 letech obnovena prezentace značky na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Součástí zajímavé, návštěvnicky úspěšné expozice byla kampaň TELLING STORIES, jež prostřednictvím interaktivního filmu představila společnost, její teritoria působení a originální řešení, která nabízí u nás i v zahraničí.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...