Toyota vyvíjí baterii pro auta, která umožní delší dojezd

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Japonská automobilka Toyota Motor chce v příštích letech vyvinout vyspělejší baterii, která by elektrickým vozům umožnila zvýšit dojezd o 15 procent a měla by i větší životnost ve srovnání se současnými typy. Na tiskové konferenci to dnes řekl zástupce Toyoty Hisao Jamašige.Japonská automobilka Toyota Motor chce v příštích letech vyvinout vyspělejší baterii, která by elektrickým vozům umožnila zvýšit dojezd o 15 procent a měla by i větší životnost ve srovnání se současnými typy.

toyota-solid-state-battery

„Lithium-iontová baterie je klíčovou technologií pro elektrické vozy a je zde jasná potřeba tuto technologii a její výkon v budoucnosti dál zlepšovat,“ řekl novinářům Jamašige, který má v Toyotě na starosti výzkum baterií.

Zlepšení výkonnosti technologie lithium-iontových baterií je naléhavým úkolem jak pro tradiční výrobce automobilů jako je Toyota, tak i pro nové hráče, k nimž se řadí například americký výrobce elektromobilů Tesla Motors. Výrobci elektrických aut i elektrických hybridů se snaží získat či vyvinout pokročilejší baterie, které by zvýšily dojezd, měly větší životnost a byly bezpečnější. Výdrž baterie je pro výrobce elektrických aut velmi důležitá. Dobíjecí stanice totiž stále ještě nejsou tak běžné jako ty benzinové.

Toyota je průkopníkem v oblasti hybridní technologie, která spojuje benzinový a elektrický pohon. Nyní se firma chystá uvést na trh převážně elektrický hybrid Prius Prime a do roku 2020 chce přijít s plně elektrickým autem, uvedla agentura Reuters.

Jamašige řekl, že díky technologii vyvinuté ve spolupráci s japonskou státem financovanou laboratoří a čtyřmi japonskými univerzitami byli inženýři Toyoty schopni lépe vidět v „reálném čase“, jak se ionty lithia pohybují uvnitř elektrod. To by mělo pomoci navrhnout technologii, která zabrání lithiovým iontům, aby se pohybovaly nerovnoměrně a shlukovaly se, což v současnosti omezuje životnost baterií a dojezd aut a může být rovněž faktorem způsobujícím přehřívání, dodal.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...