Výsledky studie: Společenská odpovědnost je důležitá pro komunikaci jen pro necelou třetinu firem

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Konzultantská společnost Grayling zveřejnila výsledky nejnovější čtvrtletní studie Grayling PULSE mezi 1 318 komunikačními profesionály po celém světě, včetně 45 firem z Česka. Tentokrát se zaměřila na korporátní programy společenské odpovědnosti (CSR) a udržitelného rozvoje. Celosvětově je do své komunikační strategie plně zavedlo 28 % společností, přitom přes 30 % (v ČR dokonce 79 %) je považuje za nejdůležitější faktor jejich reputace.

 

V Česku je také plně využívá ke komunikaci podstatně více – 42 % respondentů z řad firem. Průzkum dále odhalil, že 15 % (v ČR 18 %) organizací plně zavedlo CSR strategii a 26 % (v ČR jsou to necelá 3 %) ji vůbec nemá.

„Stejně jako v západní Evropě a v USA se i v České republice staly programy CSR běžnou součástí korporátního života. Jejich přínos už nejvyšší management dávno nezpochybňuje, dokonce ani v náročném ekonomickém období. To je nicméně pro komunikační strategii výzvou – novináři jsou k jejich sdělením přirozeně skeptičtí. Uspějí ti důvěryhodní, konzistentní a upřímně oddaní CSR programům, a to od nejvyššího vedení po běžné zaměstnance,“ dodává ředitel konzultantské společnosti Grayling Česká republika Ben Petter.

Další klíčová zjištění nejnovější studie Grayling PULSE:

  • Většina dotázaných firem (37 %, v ČR 39,5 %) věnuje na komunikaci o CSR
    jen 10 % a méně z celkového komunikačního rozpočtu.
  • Jen polovina organizací (52 %, v ČR pouhých 26 %) věří, že média v jejich zemi problematika CSR zajímá.
  • Mezi tři nejvíce podporované oblasti CSR programů patří celosvětově i v ČR  – komunitní a korporátní společenská odpovědnost (16%, v ČR 47 %), odpad a recyklace (13%, v ČR 45 %) a filantropie a dobrovolnictví (11 %, v ČR 39,5 %).
  • Jen 12 % společností využívá ke komunikaci svých CSR aktivit sociální sítě.
    V ČR je to 26 %.
Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...