Škoda v únoru dodala zákazníkům přes 67 tisíc vozů

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

ŠKODA v únoru 2013 dodala zákazníkům po celém světě 67.100 vozů (únor 2012: 72.100), což představuje pokles o 6,9 procent. V prvních dvou měsících roku prodala česká automobilka více než 136.600 vozů (stejné období minulého roku: 147.500). Hlavním důvodem tohoto poklesu je především aktuální náběh výroby nové generace modelu ŠKODA Octavia. Prodeje rovněž ovlivnil pokles některých evropských trhů. V Číně ŠKODA v únoru rostla o 3,2 procenta, tedy více než celkový trh.

„Začátek roku 2013 je pro značku ŠKODA ve znamení nové generace modelu ŠKODA Octavia. V našem hlavním závodě v Mladé Boleslavi se v současnosti rozjíždí výroba tohoto modelu, současně je uváděn na evropské trhy. ŠKODA Octavia Combi měla svou světovou premiéru na autosalonu v Ženevě,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Jsme optimističtí, očekáváme, že s naší modelovou ofenzívou bude pozitivní vývoj značky pokračovat i v tomto roce.“ Situaci v odbytu ovlivnily některé slábnoucí evropské trhy, jejichž vlivu se ani ŠKODA zcela nevyhnula. Očekávání automobilky ohledně celoročních výsledků jsou ale veskrze pozitivní. „Jakmile plně naběhne výroba a prodej modelu Octavia a všech jeho variant, uvidíme odpovídající pozitivní efekty,“ říká Vahland.

V roce 2013 představí ŠKODA celkem osm nových modelů nebo modelových variant. Dosavadní ohlasy médií i zákazníků na model ŠKODA Octavia jsou velice pozitivní. Od května bude postupně uváděna na trhy také ŠKODA Octavia Combi. Samotná Octavia Combi byla v roce 2012 třetím nejprodávanějším modelem značky ŠKODA se 124.500 dodanými vozy, po limuzíně Octavia a hatchbacku Fabia. V roce 2012 bylo celkem prodáno více než 409.600 vozů ŠKODA Octavia.

V západní Evropě dodala ŠKODA v únoru zákazníkům více než 25.500 vozů (únor 2012: 27.700). V Německu – na druhém největším trhu značky ŠKODA – vzrostly dodávky lehce o 0,2 procenta na více než 9.900 vozů (únor 2012: méně než 9.900), zatímco celkový trh silně klesal. Tržní podíl značky tak v Německu vzrostl na více než 4,9 procent. Pozitivně se v únoru vyvíjely prodeje značky ŠKODA také ve Velké Británii. Zde dodala česká automobilka více než 1.800 vozů, což je o 9,0 procent více než v loňském roce (únor 2012: 1.700). O 79,8 procent se zvýšily prodeje značky ŠKODA v Dánsku, z necelých 700 na více než 1.200 vozů. Ve Švédsku zaznamenala značka nárůst o 10,1 procento z necelých 800 na téměř 900 vozů.

Ve východní Evropě dodala ŠKODA v únoru 8.700 vozů (únor 2012: 8.900). Přírůstky zaznamenala značka v Bosně, Srbsku a v Kazachstánu. V Rusku ŠKODA zákazníkům dodala 6.300 vozů, o 0,2 procenta více než ve stejném měsíci minulého roku (únor 2012: 6.300).

Středoevropský trh byl v únoru i nadále slabý. V tomto prostředí dodala ŠKODA zákazníkům zhruba 9.500 vozů (únor 2012: 11.000). V České republice se ŠKODA vyvíjela výrazně lépe než celkový trh. Počet dodávek zákazníkům dosáhnul 4.300 vozů, což představuje tržní podíl 40,5 procent.

Lepší vývoj než celkový trh zaznamenala značka ŠKODA v Číně. Na největším trhu značky ŠKODA vzrostly dodávky zákazníkům na 17.700 vozů. V porovnání se stejným měsícem uplynulého roku (únor 2012: 17.100) to představuje přírůstek o 3,2 procenta.

Prodeje v únoru 2013

V kusech, zaokrouhleno, podle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku:

  • ŠKODA Octavia (27.000; -19,1 %)
  • ŠKODA Fabia (15.500; -21,6 %)
  • ŠKODA Superb (8.800; +17,9 %)
  • ŠKODA Yeti (5.700; -8,4 %)
  • ŠKODA Roomster (2.400; -18,3 %)
  • ŠKODA Rapid (4.100; + 103,9 %)
  • ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3.700; nový model)
Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...