Škoda dodá Třinci do jara deset elektrobusů

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Firma Škoda Electric dodá společnosti Arriva Morava pro městskou dopravu v Třinci do března příštího roku deset elektrobusů v hodnotě přes 130 milionů korun. Arriva dnes převzala první autobus na elektrický pohon. Uvedli to zástupci Škody na dnešní tiskové konferenci v rámci veletrhu Czechbus.

Dnes poprvé vyrazily do ostrého provozu na pravidelné linky v Plzni dva nejnovější moderní elektrobusy, které byly vyvinuty a vyrobeny plzeňskou společností Škoda Electric. Zároveň byla do provozu uvedena nová nabíjecí stanice ze Škodovky. Foto: Škoda Transportation
Foto: Škoda Transportation

Elektrobusy nahradí na páteřních linkách v Třinci dosud využívaná dieselová vozidla. Denní dojezd autobusů bude 110 až 150 kilometrů. „V budoucnu se projekt rozroste o automatickou dobíjecí infrastrukturu přímo na vybraných zastávkách a dojezd a využití vozidel se tak ještě zvýší,“ uvedl obchodní ředitel Škody Radek Svoboda.

Třinec se podle starostky Věry Palkovské potýká se znečišťováním ovzduší i kvůli tomu, že uprostřed města je průmyslový areál Třineckých železáren. Proto se město rozhodlo snižovat ekologickou zátěž mimo jiné ve veřejné dopravě. Krajské autobusové linky již například zajišťují autobusy na stlačený zemní plyn.

Elektrobusy Škoda Perun jezdí například v Hradci Králové nebo Plzni. Jde o třetí generaci dvanáctimetrového vozu využívajícího karoserii Solaris. Jeho maximální rychlost je 80 km/h a noční nabíjení lithium-iontových baterií trvá čtyři až pět hodin.

Městské autobusy na elektrický pohon má v nabídce i další český výrobce SOR. Největší domácí producent Iveco Bus sází na hybridní autobusy a elektrické minibusy.

Škoda Electric s 800 zaměstnanci je největším evropským výrobcem trolejbusů, vozy dodává do 30 zemí. Tržby se pohybují mezi pěti až šesti miliardami Kč. Loni prodala přes 250 trolejbusů, předloni rekordních 298 vozů. Firma dále vyrábí pohony pro různá elektrická vozidla a trakční motory, bateriové elektrobusy a umí také hybridbus a vodíkový autobus.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...