Škoda Auto v prvním čtvrtletí zvýšila dodávky vozů

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Škoda pokračuje v růstovém kurzu: Česká automobilka za první tři měsíce letošního roku zvýšila dodávky zákazníkům, tržby i provozní výsledek. S 276 600 prodanými vozy v prvním čtvrtletí (plus 4,3 procenta) vykročila Škoda do nového roku silnější než kdykoli předtím. Tržby za stejné období vzrostly o 6,4 procenta na 3,379 miliardy eur, provozní výsledek vzrostl o 30,2 procenta na 315 milionů eur.

„Škoda skvěle vykročila do nového roku,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier a dodává: „V prvním čtvrtletí 2016 jsme plynule navázali na loňské úspěchy. Za to vděčíme zejména naší atraktivní modelové paletě, jejímž dalším tahounem je nová generace modelu Škoda SUPERB, našim vysoce motivovaným zaměstnancům a našim obchodním partnerům na jednotlivých trzích. Potěšující odbyt a dobré finanční výsledky za první tři měsíce jsou solidním základem dalšího profitabilního růstu. Plánovaným uvedením nového modelu Škoda Kodiaq zahájíme další modelovou ofenzívu.“

Škoda v prvním čtvrtletí 2016 plynule navázala na loňské úspěchy. Jedním z růstových faktorů je nová vlajková loď Škoda Superb. Foto: Škoda Auto
Škoda v prvním čtvrtletí 2016 plynule navázala na loňské úspěchy. Jedním z růstových faktorů je nová vlajková loď Škoda Superb. Foto: Škoda Auto

Tržby společnosti Škoda Auto v období od ledna do března 2016 vzrostly o 6,4 procenta na 3,379 miliardy eur (první čtvrtletí 2015: 3,175 miliardy eur). Provozní výsledek vzrostl o 30,2 procenta a dosáhl hodnoty 315 milionů eur (první čtvrtletí 2015: 242 milionů eur). Rentabilita tržeb vzrostla na 9,3 procenta ze 7,6 procent v prvním čtvrtletí minulého roku. Vyšší profitabilita vyplývá zejména z pozitivních efektů modelového mixu a z lepších produktových nákladů.

Ukazatele ve čtvrtletním srovnání, leden až březen 2016/2015. Zdroj: Škoda Auto
Ukazatele ve čtvrtletním srovnání, leden až březen 2016/2015. Zdroj: Škoda Auto

„Díky dobrým výsledkům v prvním čtvrtletí Škoda pokračovala v profitabilním růstu a potvrdila svou finanční sílu i výnosnost,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast financí Winfried Krause. „Ačkoli rámcové ekonomické podmínky zůstávají i nadále náročné a situace na některých trzích obtížná, můžeme dále stavět na naší finanční síle,“ dodává Krause.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...