PRUMYSL.CZ KONSTRUKTER.CZ 3D-TISK.CZ MATEMATIKA.CZ HLEDAME.CZ

Škoda Auto měla nejlepší pololetí v historii

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto měla nejlepší první pololetí v historii firmy. Od ledna do června dodala zákazníkům 585.000 vozů, meziročně o 15.600 vozů více, což se rovná nárůstu o 2,8 procenta. Rekordní je i měsíc červen, kdy firma dodala 105.200 vozů a dosáhla meziročního růstu o 6,5 procenta. Propad prodejů v červnu naopak zaznamenaly modely Octavia, Rapid, Yeti a Citigo. Největší český výrobce aut to dnes oznámil v tiskové zprávě.

Nejprodávanějším modelem byla v prvním pololetí tradičně Octavia, automobilka jich dodala 205.300. Meziročně ale vůz zaznamenal pokles prodejů o 6,5 procenta. Octavia byla nejprodávanějším vozem i v červnu, kdy jich firma dodala 35.000, meziročně o 2,6 procenta méně. Druhým nejúspěšnějším modelem v prvním pololetí byla Fabia, která zaznamenala meziroční nárůst o 6,1 procenta na 111.100 dodaných vozů. Druhé místo drží Fabia i v červnu, dodáno bylo 19.700 vozů, meziročně o 0,7 procenta více.

Nového SUV Kodiaq prodala automobilka v prvním pololetí celkem 27.100 kusů, jen v červnu si pak nové SUV koupilo 9900 zájemců.

„S více než půl milionem vozů dodaných zákazníkům jsme dosáhli nejsilnějšího půlroku v historii společnosti Škoda Auto. Naše SUV-ofenzíva je účinná. Vysoká poptávka po modelu Škoda Kodiaq překonala naše očekávání a potvrzuje, že jsme na správné cestě,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

V západní Evropě zaznamenala Škoda v červnu 45.900 dodávek zákazníkům a růst o 2,1 procenta. Na nejsilnějším evropském trhu, v Německu, rostly prodeje v červnu o 0,7 procenta na 17.300 vozů. V prvních šesti měsících prodeje v Německu vzrostly o 1,8 procenta na 88.000 vozů.

Na celosvětově největším trhu, v Číně, si česká automobilka v červnu polepšila o 5,3 procenta na 23.500 vozů. Zvýšení daní na počátku roku pro segmenty vozů, v nichž je zastoupena i značka Škoda, ale vedlo za pololetí meziročně k poklesu odbytu, uvedla firma. V první polovině letošního roku Škoda prodala v Číně 134.000 vozů, meziročně o 8,1 procenta méně.

Dvouciferného růstu dosáhla automobilka od ledna do června v Itálii, kde prodeje vzrostly o 18,4 procenta a v Rakousku o 13,7 procenta.

Ve střední Evropě prodala značka Škoda v červnu 19.200 vozů, meziročně o 11,4 procenta víc. V první polovině roku byl růst prodeje vozů dvouciferný, dodávky vzrostly o 14 procent na 109.800 vozů. Na domácím českém trhu zlepšila automobilka v červnu svůj prodej o 8,3 procenta na 8900 vozů a za prvních šest měsíců roku o 10,9 procenta na 51.200 vozů.

Ve východní Evropě bez Ruska překonala Škoda v červnu úroveň minulého roku o 14,9 procenta, prodala 3800 aut. Podobný je i růst za celé první pololetí, kdy firma prodala 19.300 vozů, meziročně o 13 procent více.

V Rusku zaznamenala firma dvouciferný růst ve výši 17,9 procenta oproti stejnému měsíci minulého roku. V první polovině roku prodala automobilka meziročně o 6,7 procenta vozů víc – šlo o 28.700 aut.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

Mohlo by vás také zajímat

Přidejte k článku svůj komentář

Komentář podléhá autorizaci ze strany redakce, proto se nezobrazí ihned po vložení. Vyhrazujeme si právo odstranit příspěvky, které jsou v rozporu s dobrými mravy nebo platnou legislativou. Slušnou a konstruktivní diskusi vítáme!

 

Starší příspěvky:
V Jenči vznikne sklad pro Alibabu, zaměstná až 500 lidí

V Jenči u Prahy vznikne sklad pro největšího čínského internetového prodejce Alibabu. Nové distribuční centrum zaměstná odhadem až 500 lidí...

Zavřít