Seznamte se s… Jiřím Majerem z firmy Walter CZ

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Budování firemní značky je složitá práce na celý život a úspěch závisí na mnoha faktorech. Tím nejdůležitějším však stále zůstávají lidé. Všichni ti, kteří se podílí na tom, jak bude firma vnímána navenek.

Produktů a služeb je na trhu nepřeberné množství. Vždy však instinktivně zamíříme tam, kde jsme spokojení, kde nacházíme společnou řeč a věříme, že pro nás udělají to nejlepší. Obor strojírenství je v tomto směru velmi specifický, neboť ti, kteří mu propadnou, zpravidla zůstávají na svých pozicích, co jim síly stačí. Po dlouhá léta se tak pravidelně na různých akcích a jednáních setkáváme s těmi, kdo jsou z našeho pohledu postaveni před vlastní logo firmy, kterou zastupují.
A právě těmto známým tvářím dáváme prostor v rubrice „Seznamte se s…“, v níž se vám představí formou krátkého rozhovoru.

Kdo je Jiří Majer

Díky mému otci i dědovi, kteří byli strojaři, byla i moje cesta jasná. Po vystudování vedly mé kroky rovnou do společnosti Walter, kde jsem prošel konstrukcí speciálních nástrojů i projekční a aplikační podporou přímo u zákazníků na lokální i mezinárodní úrovni. Posledních 10 let působím v managementu firmy.

Oblíbené motto: Nejhorší smrt je z vyděšení.

Jakou pozici ve firmě zastáváte a co vás na vaší práci nejvíce baví?

Jiří Majer, Walter CZ: Zastávám pozici jednatele a jsem velmi rád, že se mohu podílet na vedení firmy, která letos oslavila 30 let působení na českém trhu. Vnímám velkou odpovědnost za veškeré kroky, ale zároveň mě těší možnost podpořit naše zaměstnance, spolupracovat s férovými zákazníky a být tu pro ty, kteří si to zaslouží.

Čím je pro vás Walter?

Jak zmiňuji už v předchozí odpovědi, je to pro mě firma se silnými kořeny, která díky tvrdé práci ustála všechny těžké časy a letos může slavit 30. výročí s hrdostí. Díky mému působení u firmy již přes dvacet let vím, že každá doba je svá a s čistým úmyslem se dojde nejdál. Pro mě osobně je to můj každodenní chléb, a vím, že je to firma, jež umí zvládat celosvětové dynamické změny a váží si svých zaměstnanců.

Co je na oboru, v němž se pohybujete, nejtěžší a co považujete za nejdůležitější kroky pro získání a udržení úspěchu?

Každý obor má své pro a proti a v našem oboru tomu není jinak. Pro mě je důležitá ochota a transparentní jednání se zákazníky, kteří jsou a vždy budou na prvním místě. Od nich získáváme důležité informace pro náš inovační tým a jen s nimi se můžeme dostat k zajímavým aplikacím a projektům. Právě tato práce se zákazníkem je někdy to nejtěžší a zároveň klíčové pro udržení úspěchu.

Jaký produkt z portfolia vaší společnosti považujete za přelomový a jaký za bezkonkurenční?

V portfoliu firmy Walter se nachází přes 45 tisíc nástrojů, a tak se jistě shodneme na tom, že zákazník má opravdu z čeho vybírat. Za přelomový fakt můžeme považovat, že 40 % z těchto 45 tisíc produktů není starších 5 let. Vždy si tak můžete být jisti, že volíte inovativní nástroj. Co se bezkonkurenčnosti týče, tak v dnešním světě nelze tímto slovem označit skoro nic. Cena je faktor, který udává takt. Ale pokud by si zákazník, jenž před sebou nemá kontrolní budgetovou tabulku, chtěl zkusit něco jedinečného, tak vyzdvihnu povlak Tiger·tec Gold, který teď rozšiřujeme i do oblasti soustružení.

Existuje oblast, v níž má podle vás Walter nějaké rezervy a prostor pro zlepšení?

Informace jsou citlivá věc a, ačkoliv je naše prodejní působení naprosto transparentní, konkrétní věci pro zlepšení si s dovolením nechám pro sebe. Každá prodejní či jakákoliv firma však ví, že prostor pro zlepšení je vždy a všude a ustanout na místě s pocitem spokojenosti je ošemetné. V našem odvětví to platí dvojnásobě a sledování nových trendů obrábění, poptávek zákazníků a určitá predikce je základ úspěchu. Protože štěstí přeje připraveným.

Rozhodují při volbě produktů primárně jejich technické parametry, nebo je více zohledňována cena na úkor výkonu?

Vždy záleží na zákazníkovi. Na jeho vnitřních procesech, situaci a zakázce. V našem portfoliu nástrojů naleznete již několik odlišných řad, které jsou šité na míru firmám s různou velikostí výroby. V minulosti jsme se soustředili spíše na velké zákazníky s rozsáhlou výrobou, ale postupem času jsme rozšířili naše pole působnosti na trhu. Zákazník si tak dnes již může vybrat z řad nástrojů, kde kvalita zůstává a cena je velmi příznivá.

Jak a čím se ve firmě snažíte oslovit budoucí strojaře? Existují v tomto oboru nějaká pravidla či principy, které by měly být podle vás primárně předávány z generace na generaci?

Důležitým aspektem je zaměření na své vlastní zaměstnance, kde se snažíme udržovat rovnováhu mezi stávající a nastupující generací. To nám garantuje předávání zkušeností a zároveň i obohacuje novým pohledem na svět obrábění. Pomáháme také našim zákazníkům, kteří podporují střední školy či přímo mají svou střední školu či učiliště. Provádíme jak produktová školení u zákazníků, tak i interní školení v mnoha oblastech pro naše zaměstnance.

Walter versus budoucnost. Co vás napadne při tomto slovním spojení?

Nejdříve bych upravil slovo versus, protože nehodláme jít proti, ale plynout s ní. Budoucnost je velká neznámá a připravit nás na ni může pouze přítomnost. Takže do budoucna hledíme s optimismem a přípravou je každodenní kontinuální práce se zákazníky.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Mohlo by vás zajímat...
Walter CZ s.r.o.
Walter CZ s.r.o.
Společnost Walter AG je mezinárodně přední společnost zabývající se obráběním kovů se sedmi výrobními pobočkami a více než 3 300 zaměstnanci na celém světě. Společnost Walter nabízí rozsáhlé spektrum přesných nástrojů pro frézování, soustružení, vrtání a závitování. Společně se svými zákazníky tato společnost vyvíjí kompletní řešení pro obráběcí aplikace v oblastech všeobecné strojírenství, letecký a kosmický průmysl, automobilový průmysl a energetika. Jako inovativní partner pro vysoce účinná, digitalizovaná procesní řešení náleží společnost Walter k průkopníkům myšlenky Průmysl 4.0.

Reklama