Rychlý přehled 17/9/2012: Přestavba D1 se odkládá a Lada jede do důchodu… po 28 letech

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Nejdelší a v různém smyslu nejslavnější česká dálnice D1, která je často kritizována pro svůj technický stav, se v brzké době opravy nejspíše nedočká. Mohou za to připomínky a námitky jednotlivých firem k podmínkám tendru, který sestavilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Plánovaná rekonstrukce se tak posune zřejmě až na jaro 2013. Hlavní úseky, které se měly začít opravovat letos, byly zprovozněny již před několika desítkami let a jsou v opravdu velmi špatném stavu.

Počátky první rovné spojnice mezi Prahou a Brnem dokončené v roce 1980 pamatuje vůz Lada 2104 vyráběný od roku 1984. Největší ruská automobilka AvtoVAZ dnes ukončila po 28 letech výrobu tohoto slavného modelu a začíná se orientovat na výrobu nového modelu Lada Granta. Tato v současné době stále největší automobilka v Rusku má však velké ekonomické problémy a zatím jí moc nepomáhá ani spojení s francouzským Renaultem. Jedním z důvodů potíží je také stále upadající zájem evropské veřejnosti o ruské vozy.

Na druhou stranu neutuchá zaujetí ruské veřejnosti o českými firmami. Dle výsledků analýzy poradenské společnosti D&B ovládají cizinci (především Ukrajinci a Rusové) z 20 % statutární orgány všech českých firem. Dle ředitelky této poradenské společnosti Aleny Seoud to souvisí s rozmachem malého a středního podnikání těchto národností v Česku.

Jasným příkladem výsledku analýzy společnosti D&B je společnost Pilsen Steel – toho času ve velkých ztrátách – vlastněná ruským majitelem Igorem Šamisem. Zájem o provoz těchto zadlužených hutí dnes projevila společnost Karla Komárka KKCG.

Evropská komise potvrdila, že hodlá do roku 2020 zachovat podíl biopaliv na současné úrovni 5 % a dále ho nezvyšovat. Učinila tak další krok ke snížení kritiky. Evropská komise je často kritizována za přílišnou podporu výroby pohonných hmot použitím biopaliv na úkor produkce potravin.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...