Rychlý přehled 14/9/2012: Úpadek Pilsen Steel, CNG lokomotivy na českých kolejích

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Plán americké centrální banky (FED) se zatím plní. Páteční dopoledne začaly evropské akciové trhy růstem. Špatně si nevedla ani burza pražská, která zaznamenala nárůst 2,55 %.

Nedaří se naopak Plzeňským hutím a kovárnám (Pilsen Steel), které se dostaly se stamilionovými dluhy do úpadku. Výroba je zastavená a čeká se na investora, který by dodal do podniku peníze.

Změnu čeká i těžební společnost OKD. V čele jediného producenta černého uhlí v ČR nastoupí na pozici generálního ředitele od 1. ledna 2013 Ján Fabián. Nahradí tak po šesti letech Klause-Dietra Becka opouštějícího tuto pozici na vlastní žádost.

Česká železnice zažívá v posledních letech řadu změn s postupně přicházejícími soukromými dopravci. A plánuje se změna další, tentokrát v režii Českých drah. České dráhy navázaly spolupráci se společností Vítkovice Doprava a předmětem spolupráce bude dodávka lokomotiv poháněných plynem CNG. Na tuzemských kolejích tak jde o novinku, prověřenou v ostrém provozu například již v Rusku.

Škoda Auto plánuje přesun části své výroby do Indie. Škodovka je v Indii považována za velmi prestižní a drahou značku, a zatímco model Superb vede v kategorii limuzín, o model Fabia je velmi malý zájem. Méně majetní Indové mají totiž strach z drahých dílů a servisu. Přesunutím výroby do Indie tak bude moci Škoda Auto nabídnout ještě levnější ceny automobilů, zapříčiněné nižšími mzdovými náklady. Indové budou ve výsledku vyrábět Fabie sami pro sebe.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...