Před čtyřmi lety byla v nošovickém závodě Hyundai zahájena sériová výroba

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Uplynuly již čtyři roky od zahájení sériové výroby v nošovickém závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech, jedné z nejmodernějších automobilek v Evropě. Hynduai po čtyřech letech bilancuje a oslavuje.

Slavnostní zahájení výroby v nošovické závodě
Slavnostní zahájení výroby v nošovickém závodě před čtyřmi lety. Zdroj: Hyundai

Sériová výroba byla interně zahájena 3. listopadu 2008, ale slavnostní ceremoniál za účasti ministra průmyslu a obchodu Římana a hejtmana Moravskoslezského kraje Tošenovského se konal až o týden později, 10. listopadu. Výroba byla zahájena v jednosměnném provozu, druhá směna byla spuštěna v září 2009 a třetí v září 2011. V současné době dává závod práci 3 500 lidí a u subdodavatelských firem, které Hyundai následovaly do České republiky, vzniklo dalších 7 000 pracovních míst. Výroba Hyundaie se tak v regionu postarala o 10 500 pracovních příležitostí. Průměrný hrubý měsíční příjem zaměstnance Hyundai se přitom za čtyři roky zvedl z částky 20 583,- Kč na současných 28 217,- Kč.

Za čtyři roky sjelo z výrobní linky kolem 835 000 aut několika modelů. Všechna auta vyrobená v Nošovicích byla zkonstruována v Technickém centru Hyundai v německém Rüsselsheimu, protože společnost Hyundai v nošovickém závodě vyrábí evropská auta pro evropské zákazníky – tato auta jsou zcela odlišná od modelů vyráběných v závodech Hyundai v Koreji, Číně, Indii, Turecku, Rusku, USA nebo Brazílii, kde vznikají auta podle potřeb a požadavků tamějších zákazníků.

Svařovna nošovického závodu automobilky Hyundai
Svařovna nošovického závodu automobilky Hyundai. Zdroj: Hyundai

Auta Hyundai z Nošovic v sobě spojují evropský design (šéfkonstruktérem je Thomas Bürkle, který předtím léta pracoval v BMW) s inovativními korejskými technologiemi (špičkové postavení korejské elektroniky je mimo jakoukoliv pochybnost) a „zlatýma českýma rukama“ (více než 96% zaměstnanců Hyundaie jsou občané České republiky).

Které modely se tedy za čtyři roky v nošovickém závodě vyráběly? Přehledné údaje najdete v přiložené tabulce:

Model Výroba Počet kusů
(stav k 30.10.2012)
od do
Hyundai i30 11/2008 12/2011 268.000
Hyundai i30 cw 02/2009 05/2012 104.000
Kia Venga 09/2009 05/2011 82.000
Hyundai ix20 10/2010 dosud 104.000
Hyundai ix35 07/2011 dosud 178.000
nový Hyundai i30 01/2012 dosud 81.000
nový Hyundai i30 kombi 06/2012 dosud 18.000
nový Hyundai i30 třídveřový sériová výroba bude zahájena v 11/2012
Vyrobeno celkem 835.000
Výroba nového modelu i30 kombi
Výroba nového modelu Hyundai i30 Kombi. Zdroj:Hyundai

Auta z produkce nošovického závodu byla expedována do více než padesáti zemí Evropy, severní Afriky, Blízkého Východu, ale i do tak exotických míst jako jsou francouzská zámořská území – ostrovy Guadeloupe, Martinique, Réunion nebo Nová Kaledonie.

Největšími odběrateli za celé čtyři roky byly tyto státy (v závorce kumulovaný odběr za 4 roky, zaokrouhleno na tisíce):

  • Německo (138 000)
  • Velká Británie (85 000)
  • Rusko (72 000)
  • Itálie (61 000)
  • Španělsko (59 000)
  • Francie (45 000)
  • Polsko (40 000)
  • Rakousko (40 000)
  • Izrael (34 000)
  • Nizozemí (31 000)
  • Česká republika (29 000)

V souvislosti s rozjezdem výroby a přípravou produkce jednotlivých modelů absolvovali zaměstnanci automobilky řadu zahraničních školení a stáží, a to zejména v Koreji, kam vycestovalo více než 1 250 pracovníků, ale také v sesterském závodě Kia Motors Slovakia v Žilině (cca 600 lidí) a ve výrobních závodech Hyundai v Číně (60 lidí) a v Turecku (26 lidí). Délka pobytu se pohybovala od jednoho týdne až do několika měsíců. Vůbec první skupina zaměstnanců HMMC zamířila na školení do Koreje již v srpnu 2007.

Nošovický závod se stal také vyhledávanou turistickou destinací, kam je možné se po předchozí registraci na webových stránkách přijet podívat na výrobu aut zblízka – za uplynulé čtyři roky tuto možnost využilo více než 44 000 lidí.

Informace poskytla společnost Hyundai.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...