PRUMYSL.CZ KONSTRUKTER.CZ 3D-TISK.CZ MATEMATIKA.CZ HLEDAME.CZ

Portugalská Mota-Engil nedokončí obchvat Třince

Portugalská firma Mota-Engil Central Europe nedokončí stavbu obchvatu Třince. Stavbaři přestali stavět druhý úsek mezi Oldřichovicemi a Bystřicí, který měl být dokončen příští rok v září, uvedla dnes ČT24. Ředitelství silnic a dálnic ČTK potvrdilo, že obdrželo dopis od sdružení zhotovitelů o odstoupení od smlouvy. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce situaci řešit s portugalským velvyslancem a zvažuje soud.

Na stavbě I/11 u Třince je dokončena zhruba polovina stavebních prací. Sdružení firem nedávno předvedlo první hotový úsek komunikace a minulý týden podle ŘSD dokonce předložilo harmonogram prací k dokončení celé stavby.

trinec_obchvat

„Utíkají před tím, aby dostáli svým závazkům. Vyzkoušeli dát státu nejnižší cenu a pak si mysleli, že si cenu nějakým způsobem vynutí v dodatcích a dalších věcech. Ukázalo se, že to nejde a zbaběle utíkají. Jsem velmi rozhořčen a budu to chtít řešit i s portugalským velvyslancem,“ řekl České televizi Ťok.

Portugalská firma opustila stavbu poté, co se její tuzemský partner SDS Exmost dostal do insolvence. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby, se nyní bude snažit právní cestou dosáhnout toho, aby bylo dílo předáno do užívání podle dříve dohodnutého termínu.

Podle ŘSD jde o překvapivý krok. „Zhruba tři měsíce se zástupci vedoucí firmy ve sdružení jednáme s tím, že firma vznesla vyšší nároky, než jaké obsahuje smlouva o dílo. Tyto nároky ovšem nedoložili,“ dodal generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Sdružení firem podle ŘSD zvítězilo ve vyhlášeném výběrovém řízení především nízkou nabídkovou cenou, kterou opakovaně obhajovalo jako reálnou.

Přeložka silnice mezi Oldřichovicemi a Bystřicí má být dlouhá přes šest kilometrů a vznikne na ní celkem 12 mostních objektů a dvě mimoúrovňové křižovatky. Stavba obchvatu by měla stát bez DPH téměř 4,5 miliardy korun.

Několik let odkládaná stavba obchvatu Třince začala v roce 2014. Nová komunikace má odlehčit městu zatíženému dopravou. Jde o jednu z hlavních dopravních tepen v Moravskoslezském kraji spojujících Česko s Polskem a Slovenskem. Úsek mezi Oldřichovicemi a Bystřicí je třetí v řadě. „Silniční tah I/11 má pro Moravskoslezský kraj strategický význam. Vnímáme ho jako prioritu z hlediska dopravy a dopravní infrastruktury, je zásadní pro další rozvoj kraje a vazeb s evropskými regiony vytvářející společný ekonomický prostor,“ řekl už dříve hejtman Miroslav Novák (ČSSD). Silný provoz na silnici vedoucí přes Třinec často působí kritické situace, bývají tam zácpy, stává se hodně nehod a záchranáři mají problémy projet.

Mohlo by vás také zajímat

Přidejte k článku svůj komentář

Komentář podléhá autorizaci ze strany redakce, proto se nezobrazí ihned po vložení. Vyhrazujeme si právo odstranit příspěvky, které jsou v rozporu s dobrými mravy nebo platnou legislativou. Slušnou a konstruktivní diskusi vítáme!

 

Starší příspěvky:
Škoda ukázala modernizovanou octavii

Škoda Auto ještě před koncem roku začne nabízet modernizovanou verzi svého nejprodávanějšího modelu Octavia. K prvním zákazníkům se dostane na...

Zavřít