Plzeňská Škodovka vyrobila první ze šedesáti tramvají pro Turecko

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Experti ze Škody Transportation v nedávné době dokončili a převezli na území Turecka první tramvaj určenou pro cestující po městě Konya. Nyní ji testují tamní specialisté.

Před více než půl rokem vyhrál plzeňský výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation tendr na dodávku šedesáti nízkopodlažních tramvají pro turecké město Konya. V současnosti je již první vyrobená tramvaj 28T na svém místě v Turecku a je připravena ke zkušebním jízdám.

Tramvaj 28T v současnosti testují odborníci v tureckém městě Konya. Zdroj: Škoda Transportation
Tramvaj 28T v současnosti testují odborníci v tureckém městě Konya. Zdroj: Škoda Transportation

Stoprocentně nízkopodlažní tramvaj vyrobili v plzeňském závodě po půlročním podpisu smlouvy s tureckým dopravcem. „Je to pro nás potvrzení, že umíme ve velmi krátkém čase vyvinout a vyrobit moderní vozidlo, která navíc splňuje všechny nejnovější normy,“ řekl generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

Moderní obousměrná tramvaj 28T v sobě spojuje vlastnosti příměstské jednotky, ale i metra a tramvaje. Vozidla určená pro turecké město Konya tak mohou jezdit spojená dvě dohromady jako vlak. Mají vyšší pevnost a jsou vybavena automatickým spřáhlem pro snadnější spojení. „Z důvodu plánovaného provozu ve čtyři a půl kilometru dlouhém tunelu je tramvaj konstruována jako podpovrchová, tedy jako lehké metro. Z tohoto důvodu jsou také použity materiály splňující vyšší protipožární bezpečnost,“ doplnil hlavní inženýr projektu Jaroslav Kulhánek.

Tramvaj 28T je učena až pro tři sta šedesát čtyři cestujících. Má pět článků a je dlouhá třicet dva a půl metru. Nízká nástupní hrana tramvaje umožňuje snadný nástup a výstup osobám se sníženou pohyblivostí a cestujícím s kočárky. K dispozici mají cestující bezdrátové připojení díky zabudované wi-fi.

Klimatizace je přizpůsobena klimatickému tureckému pásmu. V souvislosti s ním museli projektanti překonstruovat celou stropní partii vozidla. „Na tramvaji je unikátní především design, přičemž zdrojem inspirace byly motivy islámské architektury a světová jedinečnost města Konya, tančící derviši“ sdělil Kulhánek. Také vnitřní osvětlení disponuje jinou koncepcí.

Na tureckém trhu uspěla už dříve i Škoda Electric s dodávkou kompletních elektrických pohonů pro osmdesát nových lokomotiv společnosti Hyundai Rotem, které jsou určené pro Turecké státní dráhy.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...