Nový projekt má pomoci malým a středním firmám na zahraničních trzích

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Malým a středním firmám, které chtějí bez zbytečné byrokracie vstupovat na zahraniční trhy, má sloužit nový projekt „Žijeme v zahraničí.cz“. Českým firmám dává k dispozici především kontakty, díky nimž budou moci využít obchodních příležitostí nebo posílit své postavení na zahraničních trzích.

„Projekt ,ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz‘ je nové a dosud nerealizované proexportní řešení. Prostřednictvím jedinečné sítě ,ekonomicky zajímavých kontaktů‘ na krajany pomáhá naše služba tuzemským firmám bořit řadu exportních bariér. Díky takto získaným kontaktům se pak podnikatelé snáze vypořádají například s nedostatkem obchodních styků na lokální úrovni, s neznalostí místního jazyka u netradičních destinací, nízkou informovaností o ekonomickém potenciálu dané země a podobně,“ říká ředitelka projektu Jana Bábíková. „Jak ukazují výsledky průzkumu, nedostatek lokálních kontaktů považuje za problém 67,2 % dotázaných firem,“ dodává Miloš Rybáček ze společnosti IBRS, která šetření realizovala.

Firmy se mohou na webu zaregistrovat, čímž získají možnost prezentovat sebe a své exportní produkty Čechům či lidem s českými kořeny žijícími v zahraničí. „Během velmi krátké doby můžete obdržet přehled o stávající konkurenci, rozeslat své nabídky přímo v dané zemi lokální poštou, telefonicky kontaktovat potenciální zákazníky či zřídit a dohodnout správu vašeho e-shopu v dané zemi. Zahraniční kontakty můžete do budoucna využít pro provizní prodej nebo založení společné firmy v zahraničí. To vše rychle, snadno, efektivně a v češtině,“ přibližuje potenciál projektu ředitelka Jana Bábíková.

Projekt získal záštitu Tomáše Duba, náměstka ministra zahraničních věcí, do jehož kompetence patří mimo jiné i ekonomická diplomacie.

„Projekt se mi velice líbí, něco takového na trhu dosud chybělo. České instituce a úřady se sice snaží vstupy a fungování českých firem v zahraničí podporovat, ale často je to podpora spíše symbolická. Byznys si všichni musíme udělat sami. A tento projekt k tomu může výrazně pomoci. Navíc se jedná o jednoduché a přímé řešení, které oceňuji,“ říká Ing. Pavel Janeček, generální ředitel společnosti Karma Český Brod, která je tradičním českým výrobcem a vývozcem.

Informace poskytl web Žijeme v zahraničí.cz

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...