Nový letoun L 410 NG z Kunovic přinese zvýšení efektivnosti a ekonomie provozu

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Společnost Aircraft Industries intenzivně pracuje na rozsáhlé modernizaci současné verze letounu, která byla zahájena v roce 2010 s cílem zvýšení efektivnosti a ekonomie provozu letounu se záměrem jeho intenzivnějšího exportu do všech světadílů.

L 410
Letoun L 410. Zdroj: Aircraft Industries

Modernizovaný letoun, který bude lépe odpovídat aktuálním potřebám zákazníků, ponese označení L 410 NG a s jeho uvedením do sériové výroby společnost počítá na přelomu let 2015 a 2016 v počtu až 24 kusů ročně. V dalších letech by jeho roční produkce mohla dosáhnout až 30 letounů. Tato rozsáhlá inovace je reakcí na aktuální dění na světovém trhu v kategorii letounů commuter pro regionální dopravu, kde i jeho hlavní konkurenti prošli významnou inovací. Tento krok je zárukou zvýšení konkurenceschopnosti letounu a jeho exportu pro další léta.

Čtěte také: Česká letecká legenda L 410 se dočká modernizace

Zásadní změnou bude nová pohonná jednotka s motory GE H80-200 a vrtulemi AV 725 a nová konstrukce křídla s integrálními palivovými nádržemi. U modernizovaného letounu očekáváme výrazné zlepšení jeho parametrů a užitných vlastností: prodloužení doletu ze 1 400 km na 2 600 km, zvýšení cestovní rychlosti z 386 na 420 km/h-1, zvýšení maximálního platícího zatížení, zlepšení letových výkonů v teplých a vysokohorských podmínkách, rozšíření zavazadlového prostoru z 1,47 m3 na 2,98 m3 a prodloužení životnosti letadla ze 20 000 na 30 000 letových hodin.

Využitím kompozitních materiálů v konstrukci letounu snížíme pracnost výroby a jeho hmotnost. Dalším vylepšením bude modernizace přístrojového vybavení pilotní kabiny pomocí technologie Glass Cockpit a zlepšení technicko-ekonomických parametrů přístrojů a agregátů. Samozřejmě budou respektovány požadavky určované provozními předpisy zemí, do kterých jsou letadla dodávána a ve většině případů i mimořádné požadavky jednotlivých zákazníků nacházející širší využití.

Jedním z kroků na cestě k celkové modernizaci letounu je rovněž remotorizace stávající verze letounu L 410 UVP-E20 výše uvedenou pohonnou jednotkou. Takto vybavený stávající letoun bude k dispozici zákazníkům již od ledna příštího roku.

V současné době naše letouny směřují především do Ruské Federace, nicméně vzhledem k rozvíjející se regionální dopravě a potenciálu i v jiných regionech jako je například Jihovýchodní Asie, Indie, Čína a další, směřujeme i na nové cílové trhy. V posledních letech jsme naše letouny kromě Evropy a Asie dodali jak na africký kontinent, tak do Latinské a Jižní Ameriky, kam hodláme se zvýšenou intenzitou exportovat naše letouny i nadále.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...