PRUMYSL.CZ KONSTRUKTER.CZ 3D-TISK.CZ MATEMATIKA.CZ HLEDAME.CZ

Nové SUV Škoda Karoq se bude kromě Kvasin vyrábět i v Boleslavi

Automobilka Škoda Auto začne své nové SUV Karoq vyrábět také v Mladé Boleslavi. Snaží se tím optimalizovat výrobní kapacity závodů s cílem dodat vozy zákazníkům v co nejkratší době. Dosud se Karoq vyráběl jen v Kvasinách na Rychnovsku, kde byla výroba zahájena na konci července. Zahájení sériové výroby vozu Karoq v Mladé Boleslavi je plánováno na začátek příštího roku. ČTK o tom dnes informovala automobilka Škoda Auto.

„Těší nás, že nový vůz Škoda Karoq se zákazníkům líbí. Jeho výroba v Kvasinách se již úspěšně rozběhla. Pro úplné uspokojení vysoké poptávky tak najde Karoq svůj druhý domov v Mladé Boleslavi po boku dalšího dlouhodobě úspěšného modelu Octavia,“ řekl vedoucí výroby vozů Škoda Auto Marek Jancák.

K potřebné úpravě výrobních hal v Mladé Boleslavi využila automobilka celozávodní dovolenou, která se uskutečnila v červenci. Produkce modelu Rapid byla přesunuta na druhou montážní linku, která zároveň zajišťuje výrobu vozu Fabia a Rapid Spaceback. Uvolněnou kapacitu v montážní hale tak může automobilka využít k výrobě modelu Karoq.

Předprodej modelu Karoq firma zahájila na začátku července. K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat v říjnu. Nejlevnější varianta zatím stojí 529.900 korun, nabízí motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. V předprodeji jsou k dispozici dvě naftové a dvě benzínové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy – Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus.

Proti svému předchůdci Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

Mohlo by vás také zajímat

Přidejte k článku svůj komentář

Komentář podléhá autorizaci ze strany redakce, proto se nezobrazí ihned po vložení. Vyhrazujeme si právo odstranit příspěvky, které jsou v rozporu s dobrými mravy nebo platnou legislativou. Slušnou a konstruktivní diskusi vítáme!

 

Starší příspěvky:
Řídicí systém Penta CNC řídí elektroerozivní stroje se dvěma hlavami

Významný světový prodejce elektroerozivních strojů v Česku a na Slovensku Penta Trading se stala světovým lídrem s řídicím systémem Penta CNC. Tento...

Zavřít