PRUMYSL.CZ KONSTRUKTER.CZ 3D-TISK.CZ MATEMATIKA.CZ HLEDAME.CZ

Nové Porsche 911 GT3 Cup s nejmodernějším pohonem

Porsche 911 GT3 Cup nastoupí v roce 2017 na závodní dráhy celého světa se zcela nově vyvinutou pohonnou jednotkou. Ještě silnější pohon zajišťuje nejčastěji vyráběnému závodnímu vozu kategorie GT světa čtyřlitrový šestiválec typu boxer umístěný v zadní části vozu. Kompaktní agregát s přímým vstřikováním benzínu dává díky čistě sportovní technologii maximální výkon 357 kW (485 koní).

Porsche 911 GT3 Cup

Porsche 911 GT3 Cup

Řada inovativních detailů, které Porsche přináší, zvyšuje vedle výkonu atmosférického motoru i účinnost, prodlužuje jeho životnost v závodním režimu a zároveň tak snižuje náklady na údržbu. Zcela poprvé byl použit ventilový pohon s pevně uloženými vlečnými pákami a centrální plnění oleje. Integrovaná odstředivka oleje optimalizuje odpěňování oleje v motoru. Dále je instalován klikový hřídel se zvýšenou tuhostí.

Interiér Porsche 911 GT3 Cup

Interiér Porsche 911 GT3 Cup

Nová přední zástěrka a nová zadní část karoserie 911 GT3 Cup zlepšují přilnavost k vozovce a současně s tím zvyšují sílu a výkon. Zvednuté zadní křídlo široké 184 centimetrů si nová 911 GT3 Cup ponechala z předchozího modelu, i rozteč kol zůstala stejná. Všechna kola jsou opatřena jednodílnými závodními ráfky o velikosti 18 palců s centrálním uzamykacím mechanismem – na přední nápravě jsou použity hladké závodní pneumatiky Michelin 270 o šířce milimetrů, na zadní nápravě dokonce pneumatiky s šířkou běhounu 310 milimetrů.

Porsche 911 GT3 Cup

Porsche 911 GT3 Cup

Inteligentní kompozitová konstrukce z hliníku a nerezu zajišťuje maximální pevnost a zároveň nízkou hmotnost karoserie. Hmotnost nové 911 GT3 Cup připravené vyrazit na závodní trať činí pouhých 1.200 kilogramů. Konstruktéři opět věnovali mimořádnou pozornost bezpečnosti jezdců. Chrání je pevná bezpečnostní klec a inovativní skořepinová závodní sedačka, která je obzvlášť zpevněna v oblasti hlavy a ramen. Větší záchranný otvor ve střeše splňující požadavky aktuálního standardu FIA usnadní v případě nehody poskytnutí první pomoci a vyproštění jezdce.

Porsche vyrábí 911 GT3 Cup na stejné výrobní lince ve svém hlavním závodu ve stuttgartském Zuffenhausenu jako silniční verzi devětsetjedenáctky. V motoristickém centru ve Weissachu je vůz podroben základnímu tuningu pro závodní tratě a před předáním zákazníkovi je důkladně otestován profesionálním jezdcem. Od uvedení Porsche 911 GT3 Cup řady 996, 997 a 991 v roce 1998 sjelo z výrobní linky 3.031 exemplářů. Tím se tento úspěšný účastník pohárů značek ze Stuttgartu stává nejvíce vyráběným a prodávaným závodním vozem světa v kategorii GT. 

Nová 911 GT3 Cup bude v závodní sezóně 2017 nejprve nasazena exkluzivně v seriálu Porsche Mobil 1 Supercup, který se bude konat v rámci závodů formule 1, a v závodě Porsche Carrera Cup v Německu a Severní Americe. Od roku 2018 pak bude vůz k dispozici i pro ostatní poháry značek. Celkem Porsche pořádá dvacet seriálů pro zákaznické týmy po celém světě, v nichž se používá výlučně 911 GT3 Cup.

Mohlo by vás také zajímat

Přidejte k článku svůj komentář

Komentář podléhá autorizaci ze strany redakce, proto se nezobrazí ihned po vložení. Vyhrazujeme si právo odstranit příspěvky, které jsou v rozporu s dobrými mravy nebo platnou legislativou. Slušnou a konstruktivní diskusi vítáme!

 

Starší příspěvky:
Kulový kohout armaturky MSA
Armaturka MSA dodala kulové kohouty do Chorvatska a Ruska

Výrobce armatur MSA z Dolního Benešova na Opavsku dodal kulové kohouty za desítky milionů korun do Chorvatska a Ruska. Půjdou...

Zavřít