Navrhni svoji Tatru a staň se Tatrovákem

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

V rámci svojí společenské odpovědnosti a také v zájmu udržení tradiční průmyslové výroby s vysokou přidanou hodnotou a exportním potenciálem v České republice se rozhodla automobilka Tatra Trucks přijít s projektem „Navrhni svoji Tatru a staň se Tatrovákem“. V rámci soutěže budou moci studenti středních i vysokých škol a absolventi technických oborů navrhovat terénní vozidlo Tatra pro 21. století.

Zadání soutěže neobsahuje žádné přísné či omezující podmínky. Klíčové je, že se musí jednat o užitkové, nikoliv osobní vozidlo. Protože jedním z cílů projektu je podpořit technické vzdělávání, proběhnou v jeho rámci na podzim a v zimě 2015/2016 přednášky konstruktérů a top manažerů Tatra Trucks na vybraných středních a vysokých školách, zejména v Moravskoslezském kraji. Projekt má být ale mezinárodní a cílem je zapojit alespoň jednu referenční školu a na ní navázané soutěžící i v dalších zemí V4, tedy na Slovensku, v Polsku a Maďarsku.

tatra-trucks

V návaznosti na přednášky, ale i zcela nezávisle na nich, se budou moci do soutěže přihlásit zájemci ze středních a vysokých škol i z řad široké veřejnosti, typicky absolventů technických oborů. Jejich projekty by se měly skládat z grafického resp. konstrukčního návrhu a doprovodného textu.

V průběhu dubna 2016 vybere odborná porota, složená z předních manažerů společnosti a zástupců závodního týmu Tatra Buggyra Racing a mediálního partnera Auto.cz, skupinu finalistů. Ti v květnu své projekty osobně odprezentují před porotou, která následně vybere vítěze. Odměnou pro vítěze budou nejen věcné ceny či stipendia, ale i možnost praxe v Tatra Trucks, případně u kategorie absolventů nabídka zaměstnání.

Do projektu budou aktivně zapojeni i učitelé, kteří jsou v projektech tohoto typu nezastupitelní v motivaci studentů skutečně projekty zpracovat a odevzdat. Proto chce Tatra Trucks školy i konkrétní pedagogy, kteří se do projektu zapojí, motivovat možnostmi prohlídky továrny, muzea, zkušební jízdy na polygonu i poukázkami na nákup v e-shopu Tatry.

„Tento projekt neslouží jen Tatra Trucks, ale celému českému automobilovému průmyslu,“ uvádí generální ředitel Tatry Martin Bednarz. „V neposlední řadě jde o podporu technického vzdělávání a zaměstnanosti v technických oborech v České republice. Pro konkurenceschopnost naší země je klíčový vyspělý průmysl s prvky originálního know-how, což typicky představuje Tatra jako automobilka zaměřená na výrobu speciálních užitkových vozů, které je třeba leckdy vymyslet od základu dle přání zákazníka,“ dodává.

Akciová společnost Tatra Trucks převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku a po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům klienta. 80 procent produkce automobilky je určeno k exportu.

K 31. 12. 2014 zaměstnávala Tatra Trucks 845 kmenových zaměstnanců v mateřské společnosti a necelých 500 ve dvou dceřiných společnostech zaměřených zejména na slévárenství a kovárenství. V roce 2014 dosáhly tržby 3,7 miliardy Kč a společnost prodala 850 a vyrobila 821 vozidel. Produktivita práce z přidané hodnoty stoupla meziročně o 66 procent. Na konci roku 2014 byl zahájen prodej nové generace vozů Tatra Phoenix Euro 6.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...