Na německém projektu pracuje Alstom se Škodou Transportation

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

V Severním Porýní-Vestfálsku vyhlásili tendr na dodávku dvoupodlažních regionálních jednotek. Předběžně se do něj dostala například Škoda Transportation a společnost Alstom.

Konsorcium společností Škoda Transportation a Alstom se kvalifikovalo do tendru na dodávku moderních vlakových souprav dvoupodlažních jednotek. Jedná se o projekt Rhein-Ruhr-Express v Severním Porýní-Vestfálsku, hlavním dopravním uzlu v nejlidnatější spolkové zemi Německa. Zaručí spojení největších měst této spolkové země, jako jsou Kolín nad Rýnem, Leverkusen, Düsseldorf, Duisburg, Bochum, Dortmund a Bielefeld. Postupně se budou trasy rozšiřovat na jih až ke Koblezu ležícím ve spolkové republice Porýní-Falc.

Společnost už má s dvoupodlažními jednotkami zkušenosti. Cestující se s nimi mohou setkat například na Slovensku. Zdroj: Škoda Transportation
Škoda Transportation už má s dvoupodlažními jednotkami zkušenosti. Cestující se s nimi mohou setkat například na Slovensku. Zdroj: Škoda Transportation

V rámci projektu je použit koncept výběrového řízení známý například z Velké Británie. Spočívá v tom, že se získanou zakázkou se bude výrobce vlaků starat také o jejich údržbu a servis. A to po dobu třiceti let. To zaručí optimalizaci celkových nákladů v průběhu životnosti vozidla. „Nikdo nezná vlak lépe než společnost, která jej vyrobila. Je proto nanejvýš smysluplné ponechat servis a údržbu v rukou výrobců. Jsme velice potěšeni, že jsme se kvalifikovali v nabídkovém řízení na vývoj zcela nového vlaku, který bude vyladěn podle požadavků zákazníka,“ shodli se Martin Lange a Zdeněk Majer z konsorcia Škoda Transportation a Alstom.

Zaměstnanci společností Škoda Transportation a Alstom v současnosti společně vyvíjejí zcela nové elektrické příměstské dvoupodlažní soupravy tak, aby splňovaly náročné požadavky projektu Rhein-Ruhr-Express. Pracují na moderních jednotkách disponujících převážně čtyřmi vozy. Využívají přitom vyzkoušené, osvědčené a ekologicky šetrné technologie obou výrobců. Soupravy budou využívat rekuperaci energie a budou mít vysokou schopnost akcelerace. Nabídnou čtyři sta míst k sezení a nebude chybět ani bezbariérový přístup.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...