Manažerské okénko: Jakého dopravce zvolit pro cestování vlakem?

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Česká železniční doprava nám poslední dobou chystá mnohá překvapení v podobě zkvalitňování přepravních služeb. Hlavním důvodem je především demonopolizace drah příchodem nových soukromých dopravců. S neustálým zdražováním pohonných hmot se železniční přeprava stává stále více konkurenceschopnou a získává tak velice zajímavé místo na trhu.

RegioJet

Velká revoluce železniční přepravy začala vstupem člena přepravní skupiny Student Agency společnosti RegioJet. Tato společnost vypravila první vlakovou soupravu na pravidelnou linku Praha – Havířov v září roku 2011. Nyní jezdí v pravidelném intervalu dvou hodin, jeden spoj denně zajíždí navíc až do Žiliny. Ve vlaku je k dispozici wi-fi připojení k internetu a možnost občerstvení.

Regiojet slibuje stevardky a občerstvení
Regiojet slibuje stevardky a občerstvení. Zdroj: Regiojet

LEO Express

LEO Express, člen skupiny LEO TRANSPORT, je novým železničním dopravcem, který svůj provoz pravděpodobně odstartuje v prosinci letošního roku. Dopravu zahájí na trase Praha–Ostrava a v plánu má zajíždět také do Bohumína. Další z řady plánů je budoucí spojení měst Ústí nad Labem, České Budějovice, Brno, Přerov a Vídeň s Prahou. Na trase Praha–Ostrava bude jezdit v dvouhodinovém intervalu a nabízenými službami bude wi-fi připojení k internetu a možnost občerstvení během cesty. Cestující si budou moci zvolit mezi třemi úrovněmi přepravy – Economy Class, Business Class a Premium Class.

Leo Express zatím nabízí pouze virtuální prohlídku interiéru svých vlaků - zde business class.
LEO Express zatím nabízí pouze virtuální prohlídku interiéru svých vlaků - zde business class. Zdroj: LEO Express

ČD + ÖBB

České dráhy si v rámci konkurenčního boje připravily také jednu novinku. Od prosince 2014 plánují společně s rakouským železničním dopravcem ÖBB zavést pravidelnou linku na trase Praha–Brno–Vídeň–Graz. Tento spoj bude nabízet podobné služby jako soukromí dálkoví dopravci, tedy připojení k internetu prostřednictvím wi-fi a možnost občerstvení během cesty. Předpokládá se, že vlak bude jezdit v pravidelném intervalu 2 hodin.

Vysoký standard cestování nabízí i Pendolino
Vysoký standard cestování nabízí v první tříde i Pendolino. Zdroj: ČD

Arriva

Britská společnost Arriva hodlá pod patronátem německé Deutsche Bahn provozovat železniční spojení na trati z Kralup nad Vltavou přes Masarykovo nádraží v Praze až do Benešova. Arriva hodlá na tuto linku nasadit 18 souprav, výsledný interval se tak může pohybovat v rozmezí jedné až dvou hodin. První souprava vyjede s největší pravděpodobností již 9. prosince tohoto roku.

Koho si vybrat?

Česká osobní železniční přeprava zažívá v posledních dvou letech opravdu velmi potřebné vzkříšení. Je to jen krátkodobé vychýlení od běžného stavu, či je to náznak nového trendu?

Tabulka: Přehled nových dopravců a jejich spojení
Tabulka: Přehled nových dopravců a jejich spojení
Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...