Komentář k průmyslové produkci: Petr Vaněk, Hyundai Motor Manufacturing Czech

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

[ROZHOVOR] Průmyslová produkce zaznamenala největší meziroční propad za poslední tři roky – v listopadu meziročně klesla o 3,9 procenta, po očištění o počet pracovních dní byla dynamika produkce nižší o 6,2 procenta, což jsou ještě horší výsledky, než mnozí očekávali. Redakce Průmyslu.cz poprosila zástupce firem o komentář. Zde je vyjádření Petra Vaňka, ředitele public relations Hyundai Motor Manufacturing Czech.

[Průmysl.cz] Čím je podle vás takto hluboký propad produkce způsobený?

[Petr Vaněk] Neznám detailně situaci v průmyslu obecně, proto se pokusím odpovědět pouze za automobilový sektor. Evropa prochází druhou vlnou finanční krize, která se odráží zejména v nejistotě spotřebitelů a jejich neochotě utrácet – nákupy aut odkládají na pozdější dobu. Většina evropských automobilek tak má hlavní problém s hledáním odbytu. Zatím ne příliš viditelný problém většiny evropských automobilek je nadbytečná výrobní kapacita, kombinovaná se sociálně přecitlivělým politicko-ekonomickým prostředím. Obojí neumožňuje provést razantní omezení neefektivní výroby. Pokud ale nedojde k zásadním změnám, mohou v horizontu pěti až osmi let některé tradiční značky zcela zaniknout. Toto je nespornou výhodou mimoevropských automobilek, které mají v Evropě po jednom výrobním závodu, dodávajícím přesně tolik, kolik je evropský trh schopen absorbovat.

Petr Vaněk k poklesu produkce

„Pokud nedojde k zásadním změnám, mohou v horizontu pěti až osmi let některé tradiční automobilové značky zcela zaniknout.“

Kdy myslíte, že průmyslová produkce dosáhne pomyslného dna a situace se začne obracet?

Zatím se zdá, že rok 2013 bude z hlediska prodeje aut nejslabší za posledních 20 let, ale už v letech 2014 a 2015 se dá očekávat oživení v řádu jednotek procent. Odložené nákupy aut spotřebitele prostě „doženou“.

Čtěte také další komentáře – publikujeme každý den:

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...