Exagon představil supersportovní elektromobil s motorem o síle 402 koní

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Elektrické vozy jsou s největší pravděpodobností budoucností osobní dopravy. Přesto zatím mezi lidmi nemají úplně nejlepší pověst. Většina komerčně prodávaných elektromobilů jsou malé příměstské vozy, které jsou pomalé, designově nijak výjimečné a na delší cesty než do práce či na nákup i nepraktické. Možnosti současných elektromobilů jsou ovšem podstatně větší a dokázat se to snaží i francouzská automobilka Exagon se svým vozem Furtive eGT.

Furtive eGT se může se svým zrychlením z nuly na 100 km/h za 3,5 vteřiny a maximální rychlostí téměř 300 km/h směle měřit s klasickými supersportovními vozy
Furtive eGT se může se svým zrychlením z nuly na 100 km/h za 3,5 vteřiny a maximální rychlostí téměř 300 km/h směle měřit s klasickými supersportovními vozy.

Furtive eGT je čistě elektrický vůz poháněný dvěma elektromotory od společnosti Siemens. Každý z těchto motorů váží pouhých 52 kilogramů a poskytuje výkon 148 kW, dohromady tedy 296 kW (402 koní). Díky tomu, že elektromotory dokáží poskytnout maximální točivý moment už při minimálních otáčkách, umí vůz zrychlit z nuly na 100 km/h během 3,5 vteřiny. Ručička tachometru se dokáže vyšplhat až na 287 km/h, na běžných silnicích je pak omezena na 250 km/h.

Vůz byl otestován i na slavné Nordschleife neboli Severní smyčce německého závodního okruhu Nürburgring. Tato trať, vybudovaná již ve dvacátých letech minulého století, je díky svému členitému profilu, více než stovce zatáček a různým povrchům stále považována za nejlepší test pro ověření vlastností automobilů a pochopitelně i řidičských dovedností. Na okruhu dlouhém dvacet kilometrů dokázal Furtive eGT jet rychlostí až 240 km/h.

Do baterií vozu je možné uložit 53 kWh elektrické energie, s nimiž má dojezd až 400 km. Baterie jsou navíc velmi stabilní – i po více než 3 000 nabíjecích cyklech si uchovají přes 80 % původní kapacity. Vůz tak celkem může bez problémů najezdit kolem jednoho milionu kilometrů.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...