Český elektromobil Škoda Octavia Green E Line je ostře testován, nyní i „obyčejnou“ rodinou

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Do testování elektromobilu Škoda Auto se poprvé zapojí také lidé mimo automobilku. Po firmách a institucích si díky vítězství v soutěži mohla půjčit na šest měsíců Škodu Octavii Green E Line i rodina z Třebotova. Auto je vybavené speciálními senzory ke sledování rozličných technických parametrů.

MPO testuje elektromobil. Zdroj: Škoda Auto

Několik dalších vozů v testovacím provozu

V běžném provozu se momentálně po českých silnicích pohybuje testovací flotila okolo deseti elektromobilů. Dohromady vozy ujely více než 140 tisíc kilometrů a používají je zatím zejména instituce a firmy – například ČEZ, ministerstvo životního prostředí nebo Vysoká škola ekonomická v Praze. Od června navíc testuje v každodenním provozu jeden vůz zaměstnanec společnosti Škoda se svou rodinou.

Zatím posledním úřadem, který dostal vůz ke zkoušce, je ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO). Ředitel automobilky Petr Pečenka se domnívá, že spolupráce se státními institucemi v oblasti elektromobility je důležitá, protože je předpokladem pro přijetí a rozvoj tohoto druhu pohonu.
„Elektromobilita je důležitou technologií pohonu pro budoucnost. Používání vozu nám přinese některé důležité poznatky, pomocí kterých dokážeme zhodnotit šance a rizika elektromobility,“ zdůraznil při předávání vozu Petr Očko, vrchní ředitel sekce fondů Evropské unie MPO.

Průměrný dojezd stačí většině Evropanům na jízdu do práce a zpět

Zabudované testovací senzory sledují množství parametrů, mezi jinými například množství energie spotřebované trakcí, získané rekuperací nebo spotřebované komfortními systémy ve vozidle energie. Senzory sledují také využívání jízdních režimů, způsob nabíjení, hodnoty zrychlení nebo aktuální polohu vozidla v čase. Veškerá data proudí prostřednictvím mobilní datové sítě automaticky ke specialistům z technického vývoje, kteří tak mají neustálý přehled o reálném využití vozu, namáhání elektrického systému či vlivu nabíjení a vybíjení na stav akumulátorů a elektrickou síť.

Octavia Green E Line vychází z modelu Octavia Combi. Elektrickou energii čerpá vůz z lithium-iontové baterie.

  • Dobíjení si vyžádá zhruba dvě a půl hodiny.
  • Elektromotor poskytuje výkon až 85 kW.
  • Průměrná spotřeba energie je 16,4 kWh/100 km.
  • Z 0 na 100 km/h vůz akceleruje za dvanáct sekund.
  • Maximální rychlost činí 135 km/h.
  • Dojezd na jedno nabití je 150 kilometrů, což odpovídá požadavkům většiny Evropanů, kteří dojíždějí denně do práce.
  • Maximální ujetá vzdálenost na jedno nabití je až 210 km.

Elektromobilita ve Škoda Auto nabývá na významu. Automobilka najímá nové zaměstnance pro tento obor a o problematiku se zajímá – stejně jako celý koncern Volkswagen.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...