Elektrický pohon zajišťující spoustu zábavy při jízdě na skateboardu

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn

Termoplastický kompozit Tepex společnosti LANXESS je používán k výrobě ultratenkých a lehkých elektrických skateboardů

Elektrické skateboardy představují snadný způsob pohybu, který se od běžného skateboardingu značně liší. Jejich konstrukce je však velmi náročná. Elektrické komponenty, včetně baterie a motorů pohánějících kolečka, musí být umístěny ve velmi malém prostoru, aby bylo prkno lehké a jezdec s ním mohl snadno manipulovat. Termoplastické kompozity Tepex společnosti LANXESS přinášejí nové možnosti, jak postupovat při konstrukci elektrických skateboardů. Jedním z příkladů jsou skateboardy OKMOS SL-01 od francouzské firmy EMI SAS.

Deska odlitá z jednoho kusu

Běžné skateboardy se obvykle skládají z relativně ploché dřevěné desky, na které jezdec stojí. U elektrických verzí je pod deskou plastový box obsahující elektrické vybavení včetně baterie. Konstrukce skateboardu od firmy EMI má však desku ve tvaru žlabu. S výjimkou motorů, které jsou namontovány na zadní straně skateboardu, jsou v konstrukci umístěny všechny elektrické a elektronické komponenty včetně baterie. Žlab je pak uzavřen krytem. Díky kompozitu Tepex lze vyrobit žlab s tloušťkou stěny pouhé tři milimetry.

Extrémní odolnost

„Tepex je extrémně odolný díky své vysoké pevnosti v ohybu. Zároveň je velmi lehký, deska váží pouhých 2,5 kilogramů,“ říká Jean-Marie Olivé, technická manažerka vývoje aplikací v obchodní jednotce High Performance Materials (HPM) společnosti LANXESS. Navzdory tenkým stěnám jsou elektrické a elektronické komponenty v desce bezpečně chráněny před nárazy a vlhkostí.

Efektivní a integrovaná výroba

Deska ve tvaru žlabu se vyrábí v rámci jediného kroku. Nejprve robot vloží kovovou základní desku do tvarovacího stroje. Poté do něj vloží zahřátý a změkčený kompozit Tepex. Během jedné operace je pak celá konstrukce vytvarována a přetavena plastovou směsí vyztuženou krátkými skleněnými vlákny. „Tento proces je velmi efektivní a vysoce integrovaný, což znamená, že během stejné operace lze upevnit nejen desku, ale také drátové vedení a držák baterie. Na rozdíl od mnoha běžných elektrických skateboardů tak není nutné zvlášť šroubovat jednotlivé díly,“ vysvětluje Jules Staedelin, manažer pro výzkum a vývoj ve společnosti EMI.

Dokonalé spojení kompozitního a vstřikovaného materiálu

Kompozitní část je vyrobena z materiálu Tepex dynalite 102-RG600(6), který je vyztužen šesti vrstvami průběžných skleněných vláken. Z tohoto materiálu je vyráběn i kryt desky. K tvarování je použit polyamid 6 Durethan BKV30H2.0EF od společnosti LANXESS, který byl optimalizován právě pro tento účel. Tavenina při tvarování velmi snadno teče, takže u plnění tvarovacího stroje lze bez problémů realizovat i dlouhé dráhy toku. Více informací o produktové řadě Tepex a odlehčených konstrukcích společnosti LANXESS najdete na www.tepex.comhttps://lightweight.lanxess.com.

Společnost EMI vyvinula své nové skateboardy ve Francii, kde je také vyrábí. Tvarovací stroj pro hybridní vstřikování materiálů je rovněž založen na vlastních odborných znalostech. Společnost se sídlem v Saint-Louis v Alsasku je známá díky svým výrobkům, jak jsou plastové kompozitní díly vyztužené vlákny pro lehké konstrukce vozidel. Další podrobnosti o nových elektrických skateboardech najdete na adrese www.okmos.fr/.

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...