Digitálnímu businessu se věnují nejvíce firmy z telekomunikací a bankovnictví

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Nejvíce se digitální strategii, která zahrnuje například využívání sociálních sítí, blogů, webových či mobilních aplikací, věnují společnosti z odvětví telekomunikací a bankovní instituce. Za nimi následují pojišťovny, loterijní společnosti a sázkové kanceláře. Nejméně se naopak o digitální technologie zajímají v energetice a ve farmacii. Vyplývá to z nové studie společnosti Deloitte v ČR s názvem „Digitální business: příležitost nebo bublina?“. Jejím cílem bylo zmapovat v jednotlivých odvětvích využívání digitálních technologií na konci roku 2012.

Digitální business v ČR dle odvětví (maximální skóre bylo 150 bodů)
Digitální business v ČR dle odvětví (maximální skóre bylo 150 bodů)

„V České republice jsou lídrem ve využívání digitální strategie mobilní operátoři, kteří téměř dvojnásobně předstihli společnosti z ostatních odvětví. V závěsu za nimi jsou bankovní instituce, které i přes povahu svého podnikání zvládají dobře využívat jednotlivé digitální kanály. Naopak společnosti v energetickém průmyslu mají společně s farmaceutickými firmami v digitálním světě ještě značný prostor,“ komentoval závěry studie Petr Viktora, ředitel v oddělení ICT poradenství ve společnosti Deloitte.

„Studie ukazuje, že neexistuje jeden univerzální recept a doporučení pro všechny, je nutné sladit a vyvážit jednotlivé digitální aktivity s ohledem na celkovou strategii a cíle společnosti. Samozřejmostí je dnes pro efektivní digitální komunikaci se zákazníky správné nastavení SEO či optimalizace webových stránek pro chytrá zařízení. Podle posledních průzkumů využívá mobilní internet v České republice již 2,5 milionu lidí. Proto jsme jako jedna z prvních poradenských a auditorských společností nedávno spustili nový web optimalizovaný pro mobilní zařízení, jako jsou chytré telefony či tablety,“ dodal Petr Viktora.

Digitální strategie v Evropě

Podle studie se úroveň digitální zralosti a zapojení digitálních technologií do celkové strategie firem se v rámci západoevropských společností každým rokem zlepšuje. „Pokud budeme porovnávat Evropu s digitální velmocí – Spojenými státy, jsou poměry sil navzdory velkým rozdílům v minulých letech nyní téměř vyrovnané. Pokud však porovnáváme západoevropskou digitální vyspělost s tou českou, tak jsme i přes veškeré úsilí nově vznikajících start-upů a lokálních firem provádějících digitální inovace stále dva až tři roky za vývojem v západní Evropě,“ doplnil Petr Viktora.

O studii

Sběr dat proběhl v listopadu 2012. Do analýzy bylo zahrnuto 44 největších společností v ČR, které byly rozděleny do sedmi odvětví. Hodnocení jednotlivých oborů bylo ve studii provedeno pomocí tvrdých metrik, zaměřených na tzv. pro-zákaznické digitální kanály. Každá společnost byla hodnocena z pohledu 15 kritérií, které byly dále sloučeny do čtyř tematických oblastí. Zhodnocení se týkalo webového řešení, sociálních aktivit, mobilního řešení a blogování. Tyto oblasti „digitálního scanu“ byly vybrány jako klíčové pro dosahování obchodních cílů pomocí digitálních kanálů.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...