CZ Loko hledá nové trhy i v Íránu

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Modernizace íránské železniční sítě a obnovy tamních kolejových vozidel chce využít akciová společnost CZ Loko, která se v Teheránu účastní mezinárodního veletrhu dopravy a železničního průmyslu Rail Expo 2016. Ten se koná od 15. do 18. května.

O významu, který tomuto trhu dává, svědčí i samostatná expozice. Firma tím reaguje také na pokles obchodu s železničními dopravci v Rusku a některých dalších postsovětských státech, které se v poslední době potýkají s hospodářskými problémy.

Lokomotiva 774.713 představuje jubilejní 100. modernizací šestinápravové lokomotivy v CZ Loko a byla určena pro finskou společnost Fennia Rail. Foto: CZ Loko
Lokomotiva 774.713 představuje jubilejní 100. modernizací šestinápravové lokomotivy v CZ Loko a byla určena pro finskou společnost Fennia Rail. Foto: CZ Loko

„První rozhovory v Íránu jsme zahájili ještě před zmírněním sankcí. Prostředí tedy pro nás není už zcela neznámé, nicméně je stále velmi složité. Představujeme se jako evropský výrobce dieselelektrických lokomotiv a speciálních vozidel k údržbě a stavbě tratí,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ Loko. Firma zde nabízí především posunovací lokomotivy s výkonem od 330 do 1550 kW a speciální vozidla jako jsou motorové univerzální vozíky (tzv. drezíny) a montážní vozy trakčního vedení. Všechna mají variabilní výbavu, pracovní nástavby a pomocná zařízení.

„Jde o vozidla splňující nejpřísnější evropské železniční normy a standardy a především odpovídající vysokým nárokům železničních operátorů na spolehlivost, nízké provozní a údržbové náklady, ekologii a unifikaci. Jsou plně srovnatelná s železniční produkcí západoevropských výrobců,“ dodal šéf obchodu. Ten by v Íránu rád navázal i na dobré jméno českých a československých výrobků, které zde mají historicky výbornou pověst.

Íránské státní železnice modernizují jak dopravní infrastrukturu, tak i vozový park, včetně lokomotiv. V zemi o rozloze přes 1,6 milionu kilometrů čtverečních dosud železniční síť představuje méně než 11 procent z celkové přepravy, a má tedy velký potenciál pro další rozvoj.

Akciová společnost CZ Loko patří mezi přední středoevropské firmy zaměřené na výrobu, modernizace a opravy lokomotiv. Sídlo a hlavní závod má v České Třebové, další v Jihlavě a provozovny v Lovosicích, Nymburce, Ostravě a Přerově. Celkem v nich zaměstnává přes 800 lidí.

 

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...