Čínská CAIGA zvolila turbovrtulový motor H85 od GE pro letoun Primus 150

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Čínská společnost The China Aviation Industry General Aircraft Co., Ltd. (CAIGA) si zvolila nový turbovrtulový motor H85 od GE Aviation pro pohon svého letounu Primus 150, což je pětisedadlové korporátní letadlo. Je to první letecká aplikace pro turbovrtulový motor H85, který nyní očekává typové osvědčení Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA).

GE-aviation-motor

CAIGA a GE se také dohodly na společném vývoji servisních a podpůrných programů pro letoun Primus 150 poháněný motorem H85 a na rozšíření servisních možností pro turbovrtulové motory v Číně.

„Čínský region je rostoucí oblastí pro korporátní a všeobecné letectví,“ řekl Brad Mottier, viceprezident a výkonný ředitel divize GE Aviation pro korporátní a všeobecné letectví. „Letoun Primus 150 poháněný motorem H85 umožní společnosti GE posílit její přítomnost v regionu a významně se zapojit do již dvanáctého čínského pětiletého plánu růstu.“

Motor H85 je derivátem motoru H80 společnosti GE, který byl nedávno uveden do provozu na americkém letounu Thrush 510G. Rodina turbovrtulových motorů H80 spojuje 3D aerodynamický design s nejmodernějšími materiály vyvíjenými společností GE, čímž vytváří silnější, úspornější a odolnější motor, u něhož navíc není nutné provádět kontrolu palivových trysek a horkých částí motoru. Životnost motoru H80 je 3 600 letových hodin či 6 600 cyklů mezi generálními opravami. Motor H80 rovněž nabízí standardní funkci auto start a omezovače, které zjednoduší startování motoru, stejně jako možnost výběru regulátoru vrtule, což přináší zákazníkovi flexibilitu při výběru vrtule.

Motor H85 nabízí pro vzlet a maximální nepřetržitý provoz výkon na hřídeli 850 koní. Motor je určen pro pohon komerčních, zemědělských a víceúčelových turbovrtulových letounů. Typové osvědčení EASA by mělo být motorům podle předpokladů uděleno ještě letos, osvědčení amerického Federálního úřadu pro civilní letectví v příštím roce.

Motory H85 budou vyráběny v závodu GE Aviation v České republice, který v současné době navyšuje výrobu motorů H80. Vedle zemědělského letounu Thrush 510G byl motor H80 vybrán také pro pohon v letounu pro regionální přepravu L410 společnosti Aircraft Industries, jenž by měl vstoupit do provozu začátkem příštího roku.

Letoun Primus 150 od společnosti CAIGA je pětisedadlové, lehké turbovrtulové přetlakové letadlo s jedním motorem, s konstrukcí z karbonových vláken. Je to jedno z nejrychlejších jednomotorových turbovrtulových přetlakových letadel ve své třídě.

CAIGA je dceřinou firmou společnosti Aviation Industry Corporation of China (AVIC) a v současnosti do jejího portfolia patří dva typy velmi lehkého business jetu a dva typy velmi lehkého turbovrtulového letounu. CAIGA v akvizici získala americkou společnost Cirrus a vlastní celosvětový průmyslový řetězec zaměřený na všeobecné letectví, s pěti hlavními průmyslovými základnami ve městech Zhuhai, Guizhou, Shijiazhuang, Jingmen a Shenzhen. Společnost vyvíjí komplexní obchodní model, včetně výzkumu a vývoje, výroby, provozu všeobecného letectví, zákaznické podpory a servisu. Její obchodní spektrum zahrnuje výrobu dílů a součástek, konečnou montáž a dodávky, pilotní výcvik, letecký klub, provoz všeobecného letectví, komerční letectví, FBO (Fixed Base Operator), údržbu, leasing a další odvětví.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...