Chování spotřebitelů se mění, zaměstnanci potřebují empatii

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Změny spotřebitelského chování a charakteru lidské práce vlivem digitalizace staví firmy před nové výzvy. Na jedné straně musí pečovat o angažovanost a motivaci svých zaměstnanců, na straně druhé potřebují předvídat nálady a preference svých zákazníků, aby na ně mohly co nejlépe reagovat. V obou případech je nutné zaměřit se na pozitivní zkušenosti a emoce.

Právě této problematice se věnovaly dvě nedávné digitální konference pořádané společností SAP: Customer Experience Summit a Human Experience Summit.
Změnu spotřebitelského chování podle průzkumu společnosti Kantar očekává 93 % vedoucích pracovníků. Více než tři čtvrtiny spotřebitelů zaznamenalo dopady na rozpočet svých domácností a polovina se z nejrůznějších důvodů cítí znepokojena. Právě v takových situacích se lidé více zaměřují na to, co nakupují. Nejde ovšem jen o samotnou cenu, ale i o hodnotu daného produktu či služby.

Zákazníci ocení personalizovaný zážitek

Společnosti, které dokáží náladu svých zákazníků předvídat a zaměří se na budování pozitivní zkušenosti a emoce svých zákazníků, čeká růst a vyšší tržby. „Procházíme revolucí v oblasti zákaznické zkušenosti a řízení komunikace se zákazníkem. Pandemie změnila nákupní zvyklosti spotřebitelů. Díky digitálním řešením se společnosti mohou těmto změnám přizpůsobit, oslovit různé skupiny zákazníků a poskytnout jim nové zážitky i emoce,“ říká Edyta Malesza-Malatrat, ředitelka marketingu SAP pro střední a východní Evropu a Rakousko.
Technologie při budování pozitivní zákaznické zkušenosti využívá například společnost Adidas Runtastic vyvíjející aplikace a služby pro sledování sportovních aktivit. Její obchodní model je založen hlavně na propojení s uživateli a jejich fitness aktivitami. V době, kdy kvůli pandemii došlo k uzavření sportovních center, umožnila firma svým zákazníkům bezplatný 90denní přístup k prémiovému účtu. Následně nasadila mobilní technologii Emarsys z portfolia SAP Customer Experience, která umožňuje efektivnější a osobnější komunikaci se svými zákazníky. Díky ní chce v následujících měsících posílit interakci s uživateli a jejich personalizaci v reálném čase větší diverzifikací zpráv zaměřených na jednotlivce v různých fázích cvičení.

Péče o zaměstnance na dálku

Výrazné změny přinesla pandemie i do oblasti péče o zaměstnance, kteří jsou nejdůležitějším prvkem obchodní strategie každé firmy. Změny charakteru lidské práce vlivem technologií, většinová práce z domácích kanceláří a nutnost vést týmy na dálku přiměly řadu společností digitalizovat i oblast HR a zaměřit se na nové metody inteligentního řízení týmů a zvyšování angažovanosti i motivace zaměstnanců. Například s pomocí cloudového řešení SAP SuccessFactors dosáhla i samotná společnost SAP historicky nejvyšší úrovně spokojenosti zaměstnanců s personálními službami poskytovanými centrem podnikových služeb SAP Services.
Stejně jako v případě zákazníků se stalo klíčovým tématem budování pozitivní zkušenosti. Důležitou součástí je v tomto ohledu i koučování, mentoring a podpora zaměstnanců v pracovním i osobním životě. „Vítězně z toho vycházejí lídři, kteří dokázali důvěřovat sobě a svým týmům. Sdílením pocitů a emocí posílili mezilidské vztahy v týmu a svým kolegům poskytli skutečnou podporu,“ říká Sabrina Dick, HR ředitelka SAP pro střední a východní Evropu.

Záznamy z obou konferencí jsou k dispozici zde: SAP HXM Summit, SAP CX Summit.

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...