CeBIT s novinkami jako přední globální akce digitalizace

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Další ročník CeBITu už začal a opět přitahuje velký zájem vystavovatelů. Novinkou je odklon od klasického veletrhu, zaměřeného na elektroniku a výpočetní techniku (ICT), směrem k hromadné digitalizaci. Tedy směr, který nastínil už letošní CeBIT. Pod hlavičkou veletrhu se budou konat i přednáškové akce, které se rozběhnou už letos v listopadu.

„Digitalizace bude stále rychleji a zřetelněji určovat všechny oblasti ekonomiky a společnosti,“ prohlásil Oliver Frese, člen představenstva veletržní správy Deutsche Messe AG. „CeBIT dává sbohem své minulosti jako veletrh počítačů a IT a stává se předním globálním veletrhem digitalizace.“ CeBIT je proto věnován třem hlediskům digitalizace. „Jde se o digitalizaci podniků a celých branží, digitalizaci státu a veřejné správy a celé společnosti.“ Tímto svým zaměřením veletrh CeBIT pokrývá jako jediná akce na světě jak ekonomický, tak mezinárodně společenský a politický aspekt digitalizace. Pozornost upírá na digitální transformaci, internet věcí a bezpečnost IT.

Veletrh opět doplní odborné konference, přednášky a fóra, které poskytují další prostor pro diskusi o šancích a potřebných rámcových ekonomických a společensko-politických podmínkách.

„Ohlas digitálního průmyslu je velmi pozitivní,“ prohlásil O. Frese. Svou účast na veletrhu CeBIT chtějí významné společnosti v příštím roce dále podstatně rozšířit. „Nová koncepce veletrhu CeBIT se ve svém druhém roce osvědčila a získala si jak zúčastněné podniky, tak návštěvníky.“

Už druhým rokem se nese CeBIT ve znamení digitální ekonomiky – d!economy –, letos přibude i seminář na toto atraktivní téma. Foto: Hannover Messe
Už druhým rokem se nese CeBIT ve znamení digitální ekonomiky – d!economy –, letos přibude i seminář na toto atraktivní téma. Foto: Hannover Messe

Vzhledem k vysoké dynamice digitalizace chce CeBIT vytvořit především pro německé uživatelské podniky další platformu. „Hlavní téma příštího roku – d!conomy – je určeno hlavnímu trendu digitálního hospodářství,“ řekl O. Frese. „Chceme proto společně s Euroforem, naším partnerem, v listopadu v Düsseldorfu na toto významné téma poprvé zorganizovat konferenci CeBIT.“

Na dvoudenní konferenci d!conomy, která proběhne 2. a 3. listopadu 2015, se očekává až 400 účastníků. „Chceme se cíleně zaměřit na různé pohledy uživatelů digitálních řešení,“ řekl O. Frese. „Intenzívně pracujeme na detailech programu konference. Jako veletržní správa Deutsche Messe hodláme konferencí d!conomy potvrdit v oblasti digitalizace naši vedoucí pozici ve světě.“

Zájem lidí o CeBIT v průběhu let neopadává. Je to důsledkem pružné reakce pořadatelů, Hannover Messe, na požadavky trhu a atraktivní témata, která dokážou přitáhnout nové návštěvníky a vystavovatele. Foto: Hannover Messe
Zájem lidí o CeBIT v průběhu let neopadává. Je to důsledkem pružné reakce pořadatelů, Hannover Messe, na požadavky trhu a atraktivní témata, která dokážou přitáhnout nové návštěvníky a vystavovatele. Foto: Hannover Messe

Bilance letošního ročníku veletrhu CeBIT 2015, konaného na konci března je velmi pozitivní. V porovnání s minulým rokem dosáhl nárůst návštěvníků a výstavní plochy 6 %. „Především v hlavních oblastech veletrhu CeBIT, jež hrají pro digitalizaci ekonomiky ústřední roli, jako Enterprise Content Management (ECM), Enterprise Resource Planning (ERP), Business Security, Communication & Networks nebo Human Resources (HR), byli vystavovatelé s průběhem spokojeni,“ řekl O. Frese. Tři čtvrtiny podniků proto už napevno přislíbily svou účast i na veletrhu CeBIT 2016.

Firmy byly zvláště spokojené s aktivitami veletržní správy Deutsche Messe směrem ke středně velkým a malým uživatelským podnikům. „Lounge určena středně velkým a malým firmám v hale č. 5 měla velký ohlas. Pro velký zájem návštěvníků a vystavovatelů jsme se rozhodli aktivity dále rozšířit. Hlavně středně velké a malé firmy čelí v Německu velké výzvě, kterou je rozsáhlá a rychlá digitalizace. Ta představuje velké šance, spočívající v efektivních procesech jako Smart Data a Smart Services, nové obchodní modely a digitální zákaznická rozhraní.” Nové studie opětovně upozorňují na to, že pokud firmy šance nevyužijí, mohou ztratit svou konkurenceschopnost.

Švýcarsko partnerskou zemí veletrhu

Partnerskou zemí veletrhu CeBIT 2016, který proběhne od 14. do 18. března 2016, bude Švýcarsko. V rámci veletrhu CeBIT se do středu pozornosti dostane národ, který je ve využívání digitálních technologií v celosvětovém měřítku na předním místě.

Vrcholná konference o digitální unii

Rovněž Evropská komise se chystá obohatit veletrh CeBIT. Počínaje veletrhem CeBIT 2016 chce organizovat její komisař Günther H. Oettinger novou každoroční vrcholnou konferenci k realizaci digitální unie.

Realizace strategie digitálního evropského trhu je jedním z nejctižádostivějších projektů Evropské komise. Jeho cílem je spojit 28 národních trhů do jednoho jednotně řízeného trhu. Strategie zahrnuje mimo jiné evropské telekomunikační sítě, přeshraniční digitální služby a vlnu zakládání inovativních start-upů. Bezproblémově fungující digitální vnitřní trh by mohl dalším růstem v hodnotě 415 miliard eur přispět k ekonomického výkonu EU a přinést stovky tisíc nových pracovních míst.

CeBIT s novou konferencí Wearable Technologies & Digital Health

Podle IDC (International Data Corporation) bylo prodáno v roce 2014 na 23 milionů kusů nositelné elektroniky neboli wearables. Podle prognóz této společnosti pro průzkum trhu má do roku 2019 její prodej stoupnout na více než 150 milionů prodaných zařízení. „Nositelná elektronika představuje megatrend, který má rozhodující význam i pro zdravotnický trh. Ruku v ruce s digitalizací nastanou ve zdravotnické branži logické změny: Wearables, Apps, Big Data a Smart Services znamenají revoluční souhru a komunikaci mezi lékaři, pacienty, zdravotními pojišťovnami a farmaceutickým průmyslem,“ říká Marius Felzmann, ředitel odboru CeBIT ve veletržní správě Deutsche Messe AG. „Chceme na veletrhu CeBIT tento aspekt digitalizace zviditelnit formou konference, kterou organizujeme společně s naším partnerem Euroforum.“

Zjednodušené získávání a vyhodnocování dat prostřednictvím služby využívá profesionální terapie, diagnostika a pojišťovny. Také zdravotní pojišťovny tím získají nové možnosti ve formě bonusových programů. Od 29. do 30. září budou o těchto myšlenkách a o tom, jak je zrealizovat, v rámci konference Wearable Technologies & Digital Health conference CeBIT v hotelu Ameron Königshof v Bonnu diskutovat odborníci.

Konference se bude věnovat otázkám, které se týkají technických a právních možností Wearables na zdravotnickém trhu. Mimo to budou odborníci vysvětlovat, jak usnadnit běžnou činnost na klinikách – léčbu a stanovení diagnózy. Big Health Data představují další téma konference, stejně tak jako otázka inovativních a lukrativních programů pro zdravotní pojišťovny a Self-Care jako spojení hnutí Quantified-Self a zdravotnického systému. Kromě odborných přednášek zahrnuje konference také Startup Pitches progresivní obchodní modely.

 

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...