Budoucností sdílených vozů je vodík

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Vodík je podle automobilky Toyota budoucností pro automobilový průmysl. Může totiž brzy doplnit v současnosti progresivně rostoucí segment hybridů.

Hybridní pohon je nyní ideální a ekologickou variantou pohonu a hojně jej využívají i flotily sdílených automobilů. Budoucnost pak v carsharingu bude patřit z velké části vodíku, míní experti. Čtyři pětiny energetických firem plánují investice do vodíkových technologií. Technologie modrého či zeleného vodíku aktivně provozuje 31 % ropných a plynárenských společností, dodavatelů energie a specialistů na obnovitelné zdroje.

„Vodíkový pohon automobilů je na samém počátku masového rozšíření a má před sebou samozřejmě ještě některé výzvy. Spočívají zejména v oblastech vytvoření dostatečné infrastruktury pro podporu skladování a distribuce. Přesto považujeme vodíkový pohon ze reálnou budoucnost automobilové dopravy, a to nejen té osobní, ale také nákladní a veřejné,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

Toyota dnes již nabízí sériově vyráběnou Toyotu Mirai, osobní vozidlo s vodíkovým pohonem. Nedávno také představila vodíkový kamion a založila investiční fond Toyota Ventures Climate Fund na podporu inovativních nápadů zaměřených na boj s globálním oteplováním.

„Se zájmem sledujeme vývoj na trhu alternativních pohonů automobilů a snažíme se najít ideální variantu pro blízkou budoucnost. Z toho, co se na trhu reálně nabízí, je vodíkový pohon smysluplným řešením, které může brzy začít velmi dobře fungovat,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime carsharing. „V současnosti je pro nás ideální hybridní pohon. Pro plně elektrické automobily totiž není dostatek dobíjecích stanic, a pokud chce provozovatel co nejekologičtější řešení a jistotu dojezdu a bezproblémového fungování, pak je hybridní řešení ideální,“ dodává Milan Beutl.

V České republice prodej hybridů v posledním uzavřeném čtvrtletí meziročně vzrostl o 68 %. Hybridní pohon je již druhým nejprodávanějším, v prodejích předskočil dieselové motory a usadil se na druhém místě za benzínem, uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...