Budoucnost je chytrá: STILL představuje inteligentní řešení

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Překotné proměny trhu i potřeb zákazníků vyžadují, aby se v souladu s nimi rozvíjelo i odvětví intralogistiky.

Tradiční intralogistický dodavatel STILL hledá odpověď na tuto změnu v chytrém směřování své značky, širším produktovém portfoliu a zaměření na řešení na míru. Klíčovými oblastmi jsou automatizace, alternativní energie, cirkularita a servis.

„Ne všechno, co je možné, je nutně také smysluplné,“ uvedl na letošní tiskové konferenci STILL Frank Müller, senior viceprezident pro brand management. Jeho slova odkazují k soupeření mezi výrobci při hledání co nejlepšího technického řešení. „Na výzvy naší doby nestačí jedna jediná odpověď. Kromě individuálních řešení manipulační techniky pro náročné úkoly, kterou lze škálovat a variovat, se stále častěji objevují požadavky na chytrá řešení s vozíky pro jednodušší využití, které nejsou tak komplexní. Může jít o vozíky bez kompletních balíčků variant výbavy, vozíky základní úrovně – připravené a rychle dostupné. Co je však zásadní: V oblasti kvality, bezpečnosti nebo servisu nepřipouštíme žádné kompromisy!“

Nově: linie Xcellence a Classic

STILL bude do budoucna nabízet dvě produktové linie připravené přesně na míru individuálním požadavkům zákazníků – Xcellence a Classic. Řada Xcellence nabízí nejpokročilejší technologii pro náročné aplikace, vysokou variabilitu a přizpůsobitelnost. Jejím středobodem se stane chystaná RXE, příští generace elektrických vysokozdvižných vozíků. Ta postupně ve všech kategoriích nosnosti nahradí stávající řadu RX a podle společnosti STILL nastaví nové standardy v oblasti energetické účinnosti a udržitelnosti. Špičkové parametry v energetické účinnosti nabízí již nový RXE 10-16C. Při cyklu DIN EN 16796 s ním například lze dosáhnout až o 17 % nižší spotřeby energie, než tomu bylo u jeho předchůdce RX 50, a to i přes jeho větší hmotnost. Kromě toho se bude rozšiřovat také škála produktů skladové techniky.
Řada Classic naopak nabízí řešení vozíků základní úrovně s nejdůležitějšími funkcemi – standardizované, rychle dostupné a za atraktivní cenu. Díky této linii chce hamburská společnost proniknout do cílových skupin a na trhy, kde dosud hrála jen vedlejší roli. STILL již nyní nabízí skladovou techniku a vysokozdvižné vozíky se spalovacími motory (vozíky V) s písmenem „C“ v názvu. Tato produktová řada má být postupně rozšířena do kompletního produktového portfolia.

Boj s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků pomocí automatizace

Kromě poptávky po jednodušších produktech a větší skladové technice si STILL u svých zákazníků všímá rostoucího zájmu o automatizační řešení s možností rychlé implementace a zároveň škálovatelných. Tento trend vyplývá z přetrvávajícího nedostatku kvalifikovaných pracovníků, který na intralogistiku dopadá v mnoha ohledech tvrději než na jiná odvětví. Inteligentní řešení automatizace jsou navržena tak, aby pomohla tyto mezery zacelit. Problém spočívá v tom, že stávající skladová struktura bývá často umístěna ve stísněných prostorech, a proto se příliš nehodí pro automatizaci. STILL se snaží tyto situace řešit pomocí chytrých zařízení pro brownfieldy, jako jsou samoučící se průmyslové vozíky, které si poradí i s nepříznivými podmínkami, a chytrým oddělením horizontální a vertikální přepravy pomocí tzv. želv a AGV, které jsou vhodné pro smíšené provozy.

Moderní technologie pohonů v portfoliu

Další důležitou oblastí působení společnosti STILL jsou moderní technologie pohonů. Plně elektrická řešení si během posledního desetiletí postupně získala uznání u vysokozdvižných vozíků všech kategorií nosnosti, a to zejména díky tomu, že jejich výkon dohnal, či dokonce předčil výkon srovnatelných strojů typu V se spalovacím motorem. Jako příklad STILL uvádí svůj elektrický vysokozdvižný vozík RX 60, který odborníci dnes již označují za „zabijáka spalovacích motorů“.
Pokud jde o elektrický pohon, STILL i nadále spoléhá na několik hlavních pilířů. Zaprvé má v úmyslu dále rozvíjet lithium-iontovou technologii – mimo jiné, pokud jde o již dostupné vestavěné nabíječky, které umožňují provoz vozíků bez výměny baterií. Kromě toho bude i nadále hrát svou roli nízkonákladová a osvědčená technologie olověných baterií.

Chytré nabíječky snižují náklady na energii

Současný vývoj v oblasti fosilních paliv přinesl další impuls pro přechod k flotilám s čistě elektrickým pohonem. Více elektrických vozíků ale na druhou stranu znamená více nabíjení najednou. Lithium-iontová technologie sice umožňuje průběh více nabíjecích procesů současně (obvykle při změně směny nebo po skončení práce), to s sebou však nese riziko drahých energetických špiček v závodech. V této oblasti chce STILL své zákazníky podporovat inteligentním řízením energie – nové chytré nabíječky jsou navrženy tak, aby napomáhaly inteligentnímu řízení nabíjecích procesů a rovnoměrněji rozkládaly zatížení a výkonové špičky. To podle společnosti STILL umožňuje výrazně uspořit na nákladech na elektřinu při plné provozuschopnosti manipulační techniky.

Zahájení výroby vlastních palivových článků

Třetím a nepochybně nejinovativnějším pilířem je technologie palivových článků, ve které STILL vzhledem k současným krizím spatřuje velký potenciál. Po téměř 20 letech zkušeností s různými projekty palivových článků má společnost pro příští rok v plánu uvést na trh vlastní 24V palivový článek pro skladové vozíky vyráběný v Hamburku.
Tím se STILL stane prvním producentem originálního vybavení na evropském trhu s vlastní výrobou palivových článků. Zákazníci tak v budoucnu získají od společnosti STILL nejen průmyslové vozíky, ale také palivové články a související služby, to vše z jednoho zdroje.

Koncepční studie: První cirkulární vysokozdvižný vozík

Pokud jde o udržitelnost, společnost STILL v současné době sleduje velké změny v jejím vnímání v podnikatelské sféře i stále přísnější legislativní požadavky. Klienti stále častěji do svých strategií udržitelnosti integrují i dodavatele a ti to často musí odpovídajícím způsobem doložit – například pozitivním hodnocením EcoVadis. Také STILL chce přijít s chytrou odpovědí na tyto výzvy, a to důslednou cirkulární strategií. Ta vychází z předcházení vzniku odpadu a recyklace zdrojů ve všech oblastech, které mají co do činění s výrobou, používáním a recyklací produktů STILL. V rámci této strategie hamburská společnost představila koncepční studii: Příští chystaný elektrický vysokozdvižný vozík RXE má být podle firmy prvním svého druhu, který bude od počátku konstruován na základě cirkulárního přístupu – od návrhu přes dodavatelský řetězec výroby až po používání u zákazníka. Úspory CO2 plánované ve studii jsou skutečně slibné a v současné fázi by vypadaly následovně: 15 % v dodavatelském řetězci, 50 % ve výrobě, 25 % při používání.

Ústředním faktorem vnitřního materiálového toku se stávají chytré služby

A nakonec, společnost STILL chce zaujmout chytrý přístup ke službám. Při pohledu na potřeby intralogistických zákazníků je zřejmé, že jde o víc než jen o opravy a náhradní díly – jde o hospodárnost a ekologii celého materiálového toku. A ty lze optimalizovat pouze pomocí skutečně chytrých služeb. Maximální dostupnost, krátké prostoje či doby údržby, pokud možno pouze jedna kontaktní osoba, rychle dostupní servisní technici, odborné poradenství při dovybavení – to vše umožňuje chytrá organizace poprodejního servisu STILL.

Služby, které přesahují značku STILL

Být chytrý znamená přemýšlet i nad rámec vlastní značky. Významným zákazníkům by se například mělo v rostoucí míře dostávat informací a podpory nezávisle na značce. Mnozí z nich provozují smíšené flotily vozíků a potřebují komplexní poradenství. Přesně to chce STILL svým klíčovým klientům nabídnout. Cílem je ukázat jim pomocí nástrojů pro inteligentní analýzu vozového parku, jak mohou své stroje provozovat s maximální efektivitou: od optimálního využití vozíků po energetický management a optimalizaci flotil.

„Řešme intralogistiku chytře. Společně.“ Tak zní motto STILL. „Chytrá řešení jsou přesně to, co naše trhy potřebují. A díky tomu posuneme společně se zákazníky naši více než stoletou historii do nové éry,“ je přesvědčen Frank Müller.

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...