ČR je po Itálii druhou nejprašnější zemí v EU, co s tím?

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Podle aktuálního průzkumu společnosti Kärcher realizovaného v minulých dnech na 2100 respondentech z celé ČR většina lidí vnímá problém prašnosti jako důležité téma. 30 % respondentů problém prachu neřeší, 62 % ale vadí.

A to jak prach na chodnících a komunikacích, ten trápí 29 % lidí, tak následný polétavý prach, zejména když zafouká vítr, na který si stěžuje 33 % lidí. 20 % respondentům pak vadí, že se jim špatně dýchá, 17 % dotázaným vadí další negativní vliv na zdraví. 11 % nejvíce vadí, že mají následně nepořádek doma a 5 % nejvíce vadí špinavé auto.
„Češi totiž dlouhodobě podceňují zametání, což přispívá vzniku polétavého prachu. ČR je podle nedávné studie barcelonského Ústavu globálního zdraví (ISG) mezi třemi zeměmi v Evropě, kde se jemný polétavý prach nejvíce podílí na úmrtnosti obyvatel, za první Itálií a před třetím Polskem,“ upozorňuje Lukáš Rom ze společnosti Kärcher.
„Průzkum se také zaměřil na spokojenost s úklidem v místě bydliště. Zde je 17 % respondentů s úklidem velmi spokojeno, 68 % vnímá řešení úklidu na dobré úrovni a nemá výtky, pouze 15 % je nespokojeno a hodnotí, že mají v okolí bydliště velký nepořádek. Nejvíce lidem vadí psí exkrementy (40 %), nepořádek okolo popelnic (37 %), 23 % dotázaných vadí nejvíce prach, zbytky posypového materiálu a jiné podobné nečistoty.
„Další zajímavostí je, že téměř polovina respondentů vnímá, že je potřeba přiložit vlastní ruku k dílu a nespoléhat se jenom na obec. Ale pouze 8 % tak činí. Na otázku, zda by byli lidé ochotni za kvalitnější úklid připlatit, například zvýšeným příspěvkem obci, odpovědělo pouze 14 %, že ano, 55 % pak, že možná, ale nevědí a 31 % by deklarovalo, že by nebyli ochotni,“ doplňuje Lukáš Rom ze společnosti Kärcher.
Průzkum pro společnost Kärcher zpracovala výzkumná agentura Rondo Data na vzorku 2100 respondentů ve věku 21-61 let ze všech krajů ČR.

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...