5 inovací, které změní náš život v příštích 5 letech: Hmat

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

[DÍL 1] Seznam inovací, které mají potenciál změnit způsob práce, života a komunikace lidí během následujících pěti let, zveřejnila pod názvem 5 in 5 společnost IBM. Seznam vychází z tržních a společenských trendů a nově vznikajících technologií vyvíjených ve výzkumných a vývojových laboratořích IBM.

Předpovědi z tohoto roku se soustřeďují na jeden prvek nové éry, schopnost počítačů napodobovat – svým vlastním způsobem – lidské smysly: zrak, sluch, čich, chuť a hmat. Dnešní díl seriálu se věnuje hmatu.

Čtěte také další díly seriálu – publikujeme každý den:

  • Úvodem
  • Hmat: Člověk bude schopen hmatat pomocí telefonu
  • Zrak: Jeden pixel bude mít hodnotu tisíce slov
  • Sluch: Počítače budou slyšet to, co je důležité
  • Chuť: Digitální chuťové pohárky pomohou lidem inteligentněji jíst
  • Čich: Počítače budou vnímat čichové podněty

Hmat: Člověk bude schopen hmatat prostřednictvím telefonu

Představte si, že budete pomocí chytrého telefonu nakupovat svatební šaty a budete schopni cítit na omak povrchem obrazovky satén, hedvábí nebo krajku na závoji. Nebo budete moci ohmatat korálky nebo tkaninu přikrývky vyrobené místním řemeslníkem na druhé straně zeměkoule. Za pět let dojde k transformaci oblastí jako maloobchodní prodej tím, že budou zákazníci schopni „ohmatat si“ produkt prostřednictvím svého mobilního telefonu.

Vědci v IBM vyvíjejí aplikace pro maloobchodní prodej, zdravotnictví a další oblasti využívající hmatové technologie, technologie založené na infračervených paprscích a technologie reagující na stlačení k simulaci hmatu, např. k ohmatání textury a tkaniny látky. Využitím vibračních schopností telefonu bude mít každý předmět unikátní soubor kombinací vibrací, který představuje hmatový vjem: krátké rychlé vibrace nebo delší a intenzivnější řetězce vibrací. Tato kombinace vibrací bude odlišovat len od bavlny, a tak pomůže simulovat fyzický vjem skutečného dotyku daného materiálu.

Současné využití hmatové a grafické technologie v herním průmyslu uvádí koncového uživatele do simulovaného prostředí. Zde se nabízí příležitost a výzva vytvořit technologii tak všudypřítomnou a propojenou s každodenními zážitky, aby se do našeho života dostaly hlubší souvislosti integrací technologie před námi a kolem nás. Tato technologie bude všudypřítomná a změní mobilní telefony v nástroje pro přirozenou a intuitivní interakci se světem kolem nás.

Informace poskytla společnost IBM

Share on email
E-mail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...