PRUMYSL.CZ KONSTRUKTER.CZ 3D-TISK.CZ MATEMATIKA.CZ HLEDAME.CZ

Doosan Škoda Power spustila výrobu na obráběcím centru za 180 milionů Kč

Plzeňská Doosan Škoda Power dnes zahájila provoz soustružnicko-frézovacího centra za 180 milionů Kč. Doba výroby rotoru turbín se díky němu zkrátí až o polovinu. V této konfiguraci funguje zařízení, vážící desítky tun, jako jediné v Evropě; zvládne veškeré frézovací, vrtací i soustružnické operace. ČTK to řekl výrobní ředitel strojíren Jaroslav Milsimer.

Rotory procházely dosud třemi fázemi výroby – soustružením rotačních ploch, frézováním závěsů pro uchycení lopatek a vrtáním vyvažovacích a spojkových otvorů. Na základní strojní operace byly nutné tři stroje na třech pracovištích. Nový stroj je zvládne sám. „Georg díky frézovacím a soustružnickým hlavám umí oproti našim starým technologiím soustružit o 30 procent rychleji. Vrtání a frézování zvládá až o polovinu rychleji, díky čemuž se celková doba výroby rotoru zkrátí ze zhruba 1000 hodin na 550 hodin,“ vysvětlil Milsimer.

Na testovacím rotoru už si firma ověřila, že stroj má lepší výsledky, než předpokládala. „Už jsme opracovali tři rotory,“ uvedl. Rotory mohou mít délku až 12 metrů a hmotnost do 120 tun, ale maximum, co firma zatím vyrábí, je 95tunový rotor. Centrum nebude nikdy opracovávat kompletně smontovaný rotor, ale jen těla rotoru pro montáž.

Centrum, které se díky zvýšení efektivity výroby zaplatí firmě do pěti let, obslouží jeden člověk. Pomocí tří vnitřních kamer sleduje celý řezný proces. „Přes pět metrů vysoké, 30 metrů dlouhé a deset metrů široké zařízení je zapuštěné do masivní betonové vany. Díky úžasné ergonometrii, má obsluha pracovní proces, tedy osu rotace rotoru v úrovni očí, a nemusí na žádné schody. Stroj obsluhuje z podlahy,“ řekl. Zařízení bude v provozu nepřetržitě. Střídat se na něm bude pět lidí, kteří byli vybráni mezi kvalitními horizontkáři a soustružníky.

Stroj je primárně určený pro výrobu rotorů, ale může vyrobit jakoukoliv rotační součástku. „Například rotory generátorů, papírenské válce, ozubená kola i klikové hřídele,“ dodal Milsimer. Na dílech lze vyvrtat nebo vyfrézovat libovolné množství otvorů.

Doosan Škoda Power s téměř desetinovým podílem na světovém trhu parních turbín loni utržila osm miliard korun, meziročně zhruba stejně. Veškerou produkci vyvezla. Podnik, který je od konce roku 2009 členem jihokorejské skupiny, vyrábí a dodává turbíny 10 až 1200 MW. Pracuje ve třech směnách a ve výrobě lopatek v nepřetržitém provozu.

Mohlo by vás také zajímat

Přidejte k článku svůj komentář

Komentář podléhá autorizaci ze strany redakce, proto se nezobrazí ihned po vložení. Vyhrazujeme si právo odstranit příspěvky, které jsou v rozporu s dobrými mravy nebo platnou legislativou. Slušnou a konstruktivní diskusi vítáme!

 

Starší příspěvky:
Nová Škoda kodiaq Zdroj: media.skoda-auto.com
Společnost AGC Automotive loni zaznamenala rekordní výrobu

Společnost AGC Automotive Czech loni vyrobila přes 32 milionů autoskel, což je dosud nejvíce. Oproti roku 2015 to bylo o...

Zavřít